onsdag 15 december 2010

Häst-tjej?

Om jag är en häst-tjej?
-Nä, skulle inte tro det... Alltså helt ärligt så e jag GLAD över det, för fy f-n va de lukta äckligt på stallet när jag var dit idag! Jo, de e sant! Jag, Marie, var på stallet!!! =) I ett ärende förstås men ändå... =)
Under julskyltningen hade ridklubben ett typ lotteri. Man fick köpa en julkula med en siffra på och hänga i en gran tror jag det var. Mamma köpte en kula var åt barnen. Vi hoppade över julskyltningen i år eftersom Axel inte var så noga. Han sa: -Nej, jag gillar juh inte ens de där utklädda tomtarna som är vuxna människor med grått i ansiktet! Så ja, han vet att det är utklädda vuxna, MEN han vet också att RIKTIGA jultomten kommer på julafton...=) Hur som helst, ringde de från ridklubben i går och sa att Ellen hade vunnit och om vi kunde komma och hämta priset? VAD KUL!!! Vi vinner ju aldrig på något, så en vinst i denna familj är SUPERKUL!!! =) Så nu ikväll var jag dit och skulle hämta priset. Alltså jag visste inte ens om jag skulle hitta dit!! Jag tror inte jag varit dit i vuxen ålder. Jag fick pröva rida när jag var 4 år men det gick inte så många gånger innan de insåg att jag var allergisk. Visste alltså inte var jag skulle ta vägen när jag parkerat bilen. Travade in i stallet och frågade vart jag skulle ta vägen, en blixt visit in på högst en minut, jag skulle till serveringen och blev visad dit. Fick med mig Ellens vinst. Och ut i bilen igen. Kanske allt detta tog 5 minuter och ändå blev jag sååå dålig! Fick andnings problem i bilen och det gjorde så ont i bröstet. Pressade in och ut luften... Astma. Men det gick över rätt fort i den friska luften och med medicin i kroppen när jag kom hem är jag som vanligt igen.
Så då vet ni, varför jag inte är någon häst-tjej.

Just ja, Ellens vinst var ett par pojk-skor. =) Storlek 13. Någon som vet vad det motsvarar? Det dröjer ett tag innan hon kan ha dem i alla fall....=)
Men dom var fina och det är ju alltid kul att vinna! =)

2 kommentarer:

  1. Jag skrattar hysteriskt, Jonas frågar va de är frågan om?? Förlåt... Men ett par pojksor i str 13?! Hur kan man lotta ut sånt? Bättre med ett presentkort kanske?! Vad tänkt du och vad sa su när du öppnade paketet?. Ha ha ha jag skrattar snart ihjäl mej, förlåt...;-)
    Kram K

    SvaraRadera
  2. =) =) =)
    Sa inte så mycket, tänkte att hon kommer säkert att använda dem ändå, bara för att vara tvärtemot...;-)
    Men du har rätt, ett ganska lustigt pris..=)
    Kram

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥