onsdag 5 juni 2013

God sallad till grillat!

Mamma bjöd på supergod sallad förra veckan till det grillade köttet, receptet hade hon hittat i Pralin.
Det var en matig sallad med quinoa. (Testar att länka till sidan här..)

Jag blev sugen på den idag efter mitt migränanfall(japp, kom surt efter förra blogginlägget...) och tänkte att jag skulle svänga ihop en eftersom jag hade färdigkokt quinoa redan.
Det blev som vanligt inte riktigt som det stod i receptet för jag hade inte allt hemma men den blev bara sååååå god ändå, så nu bjussar jag på receptet på min sallad här:


1 påse färdigskuren mixad sallad.
ca 2 dl. färdigkokt quinoa
1/2 skivad rödlök
1 förp. fetaost
1 näve sockerärter i lagom bitar
Ringla över god olivolja och strö över flingsalt

Blanda ihop och låt dra en stund.(inte nödvändigt om du är som jag, svinhungrig.)

En dag med migrän blev inte riktigt som jag planerat...
...inte som Magnus planerat heller...

 
...snäll han är va? Som skrivit lista på vad jag ska göra under dagen...
...hann tyvärr bara med översta punkten idag, gör resten imorrn...:-)
 
En till som inte haft världens bästa dag direkt...

 
...järnspikar vad lik mig hon är!!!
Det är skrämmande...
...ute bland annat folk är hon snäll och trevlig...
...hemma får man tydligen göra utlopp för sin pms!
(kan 3-åringar ha pms tro?! Eller är det "bara" vårt underbara humör som har "lite" skiftningar...)
Hon började i alla fall att städa.
Precis som jag gör när humöret tryter.
 
Nu städa lite sen sova då migränen verkar knacka på igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥