lördag 23 juni 2012

Fina fina midsommarafton...♥

Idag har jag bara varit ut på verandan en sväng annars har dagen tillbringats inomhus. Mesta dels av dagen iförd nattlinne till och med... Bara skrotat omkring, plockat och tänkt tillbaka på gårdagen. Vilken toppen dag det blev! Vilken toppen kväll! Och vilka toppen vänner! Här kommer några bilder från vår dag:


Vi började med frukost ute i solen...

Inte många som kan gå ut i trosorna och äta frukost utan att någon ser...
...japp, vi bor HELT PERFEKT!! =)



Soligt! Men endel tyckte det var lite för kallt att sitta i skuggan...


Tur det finns tröjor då...;-)

Sen kom mormor och dom tog en liten promenix....



...Axel fortfarande i sin pjamas... =)

Magnus satte jag i annat jobb...


...fixa "stommen" till midsommarstången...(ja, vi har använt oss av parasollfoten så vi skulle slippa göra ett hål i den annars så fina gräsmattan...-ironisk som attan...)


Vilken idyll! =) Undra vad han i pjamas pysslar med...?



Och medans mormor fixade midsommarstången pysslade vi andra med lite av varje...


...Axel sprang runt och spexade och trixade med fotbollarna... fortfarande i pjamas....
...och kolla in vem som sitter högst uppe på kojan...om inte vår två-åring som älskar att utmana ödet...
...jodå pappan är där uppe också men just på denna bild ser man bara skosulorna... =)

Fina barn bredvid fiiiin midsommarstång...


...Ellen i samma Malungsdräkt som jag haft. Sydd av mamma för typ 30 år sedan...
OCH JAG VET att man SKA ha röda strumpbyxor(har ett par sprolljans nya från POP liggandes här) men det var faktiskt såååå varmt...och -man väljer sina strider...
OCH JAG VET att man ska ha svarta skor till....igen -man väljer sina strider...
OCH JAG VET att det hade varit fint med flätor i håret istället för jordens största tova där bak....men -man väljer sina strider...;-)
Världens finaste barn har jag i alla fall! ♥

Sen kom de underbara vännerna och maten dukades fram fort som attans för nu var vi hungriga...


Vi åt mat, drack gott och åt lite till, lekte, lyssnade på musik och pratade i massor...=)





Alltså det var ju bara sååå trevligt! Men barnen började bli trötta...vi som hade det så trevligt....
...klart att de blev överlyckliga när vi föreslog att de skulle få sova över! =)
För vi vuxna ville ju spela chicago, DET är ju tradition! =)



MYCKET trötta småbarnsföräldrar som bara MÅSTE hålla på sin tradition...
...äntligen fick vi spela lite chicago...! =)

Imorse när jag dammsög hittade jag dock detta under bordet....


....seriösa kortspelare..... =) =) =)


Hur som helst, en toppen midsommarafton och att vi varit lite trötta idag var det väl värt! =)

6 kommentarer:

  1. OCH JAG VET att det ska vara såna där kransar på midsommarstången kan du hälsa sambo ; )) men det tog ju slut på björklöven och ingen ville följa med och hämta mer...

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig dag! Tack för titten =)

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken härlig midsommar! Underbara bilder på fina barn och föräldrar!

    Hoppas ni får en fin sommar!

    Kram!
    Kicki

    SvaraRadera
  4. Åhhh vilka härliga bilder och vilken skön och underbar dag ni haft!!! <3
    Kraaaam i massor K

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara bilder! Jag bara alskar Ellens drakt, hur fin som hellst! Duktig mamma du har... Jattefin bild pa dig och Ellen ocksa... Mysigt...

    Kram

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥