onsdag 30 mars 2011

Lunchtips!

Efter förmiddagens babysim och nattens alla turer är jag glad att jag gjorde mycket mat igår till middag. För så fort jag ätit upp min portion ska jag göra som Ellen redan gör, sova lite middag.
Så här kommer dagens lunch eller middagstips:


3 st kycklingfilé (eller fläskfilé om man hellre vill det)
soya och kött&grill krydda
2 dl. vatten
5 dl. cremefraiche
2 köttbuljongtärningar
salt och peppar
Frysta wokgrönsaker
Kokt pasta

Jag skär kycklingen i bitar och häller på lite soya innan jag steker den.
Sen steker jag och kryddar med salt och peppar, inte kött&grillkrydda som det står för det har jag ingen.
Koka pastan i kastrull bredvid.
Wooka samtidigt grönsakerna i en panna.
Häll på 2 dl. vatten, cremefraichen och buljongtärningarna på kycklingen.
Koka ihop och häll i den färdiga pastan och grönsakerna.
Häll upp i serveringsskål.


Klart! =)
Enkelt och gott recept som min vän Jeanette delat med sig av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥