söndag 1 april 2012

Huuuua...!

Ja den här helgen har varit lite knepig...
Ellen var hemma med Magnus på fredagen för hon kräktes 3 gånger på rad på natten då. Men inget mer. Hur pigg och glad som helst, sov inte ens middag. Så vi tänkte att kanske de ätit något olämligt ute på förskolan (hon brukar säga att de äter sand och sånt "gott" så man vet ju aldrig..;-)) eftersom det inte blev något mer på henne. Hon har ju varit precis som vanligt och ätit allt med god aptit.

Men så var det såklart inte. Igår kväll började magknipet på Axel och han har varit riktigt dålig hela natten. Magnus började också springa på toa i natt så, så här har det sett ut idag...




De har sovit i soffan hela dagen... Knappt fått i dem något. Trugat med vätskeersättning för att inte min lilla lilla pöjk ska torka ut. Och han fick ju även över 39 i feber såklart, alltid ska det drabba honom värst!! Fy vad han är bräcklig när han är sjuk...:-(

Ellen har lekt och varit lika glad som vanligt medans jag sysslat med diverse i hemmet...



Bästa mormorn kom och lekte ute med Ellen så att jag fick sova lite mitt på dan. Blev ju inte så mycket sömn i natt...

När jag lagt Ellen ikväll så fick jag Axel till att sätta sig vid köksbordet en stund med mig. Han spöa mig i chicago och åt faktiskt några chips till vätskeersättningen. Men han var trött... Och nu ligger han i soffan igen.




Nu ska jag hänga sista tvätten för dagen, hoppas jag, och gå lös med denna blandning som används flitigt här hemma sådana här dagar...





För huuuuuua! JAG SKA KLARA MIG!!!

4 kommentarer:

  1. Men usch och fy för den hemska magsjukan och så feber på det:-( Stackrare...<3

    Massor av krya på er kramar från oss!

    SvaraRadera
  2. Jag mår illa bara av att läsa det! Stackars er, hoppas det går över snabbt!

    SvaraRadera
  3. Hua!!! Exet åkte på det förra veckan. Hoppas vi klarar oss!

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥