söndag 12 maj 2013

Det är vår i luften...




Barnen som bor här omkring samlas och kan äntligen vara ute och cykla tillsammans...
...så som jag växt upp på en gata med massor av barn där alla lekte med alla =Underbart! ♥
 
Ellen ser i fotoalbum att Axel fick, när han var mindre, äta plättar i lekstugan...
...åååååh! Vad gärna hon också ville det...
...så självklart steker mormor plättar och placerar sig mitt emot på en stol i lekstugan...  

 
Sååååå gott!






 
Axel var lite uttråkad... Ville hitta på något.
"Typ åka på ett lekland eller typ busfabriken eller nått!"
Jo men visst...vi bor i Malung...i skogen, tänkte jag...
JA! I Skogen! :-)
Så det närmaste vi kan komma ett lekland är väl skogen...
...och "mulleskogen" precis bredvid här...
Så med syrran i hälarna bar det av till skogs...






 
Osamhängade blogginlägg...bättre än inget inlägg alls kanske...
...eller också inte...
...så trist blogg detta, då "ingen" uppdaterar den...
...trist även om "någon" gör det...
 
Men hörrni!! Det är vår i luften....
 
 
...fredagens "mys"...
Stora svarta spyflugor har fått vad dom tål!!
Gör som min morfar och kör järnet med Radar...!

Idag är det regn här...
...men det är i alla fall vår i luften!
Vi ska försöka göra det bästa av dagen...
...vi börjar med att åka och fira en nybliven fyraåring...
 

4 kommentarer:

  1. Guuuud så underbara bilder! Äta plättar i lekstugan❤
    Gå i skogen❤
    Våren❤
    Underbart!!!!
    Puss

    SvaraRadera
  2. Det finns en Radar fantast till i familjen- Fredrik T. Han tryckte ut en flaska på min altan på några stackars små larver men jag lovar de kom aldrig några nya...
    Ellen och jag planerade även att vi skulle sova i lekstugan men hon skulle fundera på det. Det kanske blir då hon är 12 och då med en kompis.

    SvaraRadera
  3. Fina bilder. Moster H löövvss.
    Och min fina syster (en av dom) fick också vara med.
    Plättar i lekstugan.. helt underbart!
    Kram från moster H.

    SvaraRadera
  4. ja tänk vad mormödrar är bra. :)

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥