söndag 8 januari 2012

En ute-dag!

Vid frukostbordet planerade vi att vi skulle ta en tur upp till Byråsen (lokala slalom-/pulka-backarna) men så fick Axel välja vad han helst ville göra och valde då bandyplan istället. Ellen var såklart på direkt och "bandyplan bandyplan bandyplan" blev en sång... =)
Vi tog bobbarna (snowracer på riks-svenska = bobb i malung! ;-)) och traskade dit. Endast minus 7 grader men Ellen är en fryslort så huvan är på...

Väl på bandyplan, snörade vi på Axel skridskorna men isen var inge vidare...
...vi sköt några skott, gick in i ishallen och kollade lite...


Men vi gick hem igen.
Hemma på gården gjorde vi snö-änglar....



Storebror visar och lillasyster snappar lätt upp tekniken....



Efter lite bus i snön in till färdiglagad lunch!
Snacka om att jag har världens bästa mamma!!!
Hon ringer och bjuder på lunch och vi tackar givetvis ja! =)
Sen frågar vi lite snällt om hon inte kan komma hit med den,
så vi slipper stressa med Ellens sovning efter lunch...


Klart hon gör för lillstumpan! ♥

Så efter en omgång SKIP-BO väckte vi Ellen för vi ville ut i det fina vädret igen...


...men attans vad tidigt solen går ner!
Detta är 14.30 och strax har solen gått ner bakom träden...


Ingen lång promenad direkt men finns det något roligare än stora snöhögar att klättra i??


Det tycker inte Axel i alla fall, här med stjärt-lappen i högsta hugg.
Men banan var lite för guppig. -Mormor, kan inte du åka så det blir en bana till mig??


Klart hon gör för sin bästis!


Medans vi står och ser på tänker jag,
 Jag kommer då inte ihåg att min mormor gjorde sådana här grejer med mig...
(Men min mormor var också bäst, vi bakade, ritade och drack kaffe redan då! =))



Vi avslutade med några åk vid gång-bron en skit brant backe som jag och Axel testade några gånger innan vi gick hemåt igen.


Känner i kroppen och knoppen att jag inte är van att vara ute och få så här mycket frisk luft för attans vad trött jag är! Eller avslappnad är väl rätt ord. Gud så skönt!! Vi myser på även imorrn...

4 kommentarer:

  1. Åhh va kul ni har haft!!!! Kram kusin Linda

    SvaraRadera
  2. Gu så härlä! Vilken fantastisk dag! O. den där mormorn hade jag gärna lånat ibland =)
    Tack för tips om flera pulkabackar! Vi brukar gå till Rosengrensparkeringen. O. bob sa jag alltid förut tills jag träffade sambon som inte förstod vad jag menade?! Visste inte att det var ett "lokalt ord". Så här hemma heter det Snowracer, om jag inte ska byta tillbaka till namnet Bob igen =)
    psst..! söööta kids ni har!

    SvaraRadera
  3. Nej,nej,nej hur känns det i mormors rumpa idag tro...det var väl ett tag sen hon gjorde det där.Eller? Men vad gör man inte för de små gofisarna,förstår fullständigt! Cina

    SvaraRadera
  4. Mormors rumpa är okej, jag gillar att åka "röv-lapp". Vi brukar ha bra koll på snöhögarna Axel och jag. Fast jag törs inte åka bobb det är för läskigt.
    Det är helt underbart och vara på sådana här turer.

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥