söndag 15 april 2012

Perfekt för oss!

Jag har ju inte så där gröna fingrar som jag skulle vilja ha...
...så när handeln visar att det visst går att odla bara man har lite vatten till hands så ställer vi upp och testar.

Köpte 2 st. 3-pack(19kr.) med olika kryddväxter att så själv när vi var på IKEA och prövade soffor.
Idag fixade vi till dem. Det tog ca 5 minuter.


Man la ner en "puck" av pressad, torkad jord i burken och hällde på 2 dl vatten.
Det svällde upp direkt och blev jord.
Tog undan lite jord och på med fröna och på med jorden igen.
Sedan vattna.
Klart!




Ett litet växthus i fönstret.
Helt perfekt för oss!

5 kommentarer:

  1. Herre gud så modernt! Ingen jord under naglarna där inte...

    SvaraRadera
  2. Åh! Det gillar vi! Perfekt för mig som har allt annat än gröna händer =) Fint blev det oxå, i ett för övrigt fint kök. Bjuds det på mer inrendingsbilder?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fler inredningsbilder kommer det säkert men när är ju frågan... Här ser ut som sju svåra år nu och då e de ju inte så kul. Men vi kanske hinner lite till helgen...;-)

      Radera
  3. Modernt, jo jag håller med min syster. Men det blev jättefint och så får ni färska goda kryddor snart... Annat var det när vi var små, mocka i lagårn först föra att få gödsel, gräva i landet.... osvv.. Pusssssss! Från moster H!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lagårn...jo tjena...du sprang ju bara efter killar och smygrökte har jag hört....;-) puss puss härliga moster H!!!

      Radera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥