lördag 21 april 2012

Tapeter...

...är väldigt kul men också lite, pytte, pyttelite, skrämmande.... Innan man riktigt bestämt sig...

Vi håller på för fullt med vårt framtida sovrum. Eller arbetsfördelningen ser ut så här:
*Jag kollar efter tapeter.
*Magnus fixar med underarbetet, spacklar och slipar.
*Mormor bakar bullar med Ellen.
*Axel håller ställningarna och kollade så att datorerna fungerar.
*Samtidigt passade jag på att kolla över lite scheman på soffan = tog en eftermiddagsnap...;-)

En riktigt soft dag med andra ord.
Men egentligen skulle jag vilja att det hände mer. Jag skulle vilja fixa i Ellens rum. Men för att ta mig dit måste vårt sovrum bli klart först. För där vår säng står idag ska det fixas iordning ett lekutrymme, så att det blir mindre grejer i Ellens rum. Så där är vi nu. Fixa vårt sovrum. Jag tänker mig en romantisk tapet som den här:




Rörmokarn satte dit elementet igår så nu fattas bara elen. Hoppas innerligt att elektrikern kommer på besök snart. För sedan är det bara upp till oss, med målning och tapetsering. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥