onsdag 28 december 2011

Liiite för sent....

...men det struntar vi i.......


.....tulpanlökarna, som legat inne i en låda hela hösten, SKA ner i marken.....
Min käre mor har alltid sagt att: En höst när de inte hann med att sätta ner lökarna på dagis så spettade de ner dem och de blev sååå fina tulpaner...=)

Så vi tog fram järnspettet och gjorde hål och petade sedan ner lökarna....


...hoppas nu att det kommer upp några blommor...
...annars vet jag att det finns i affärn att köpa, så då får grannarna se när jag gräver ner färdiga tulpaner i vår istället...;-)

Vackert väder vi har så här den 28 december, inte sant??!

6 kommentarer:

  1. Hoppas att inte grannarna såg er idag. Jag lovar att det kommer o bli värsta fina tulpanerna. Undrar om Carina kommer ihåg då vi "spettade" ner lökarna i marken o de på Bikupan hade planerat sina då det gick att gräva i marken med en liten spade.

    SvaraRadera
  2. Jag kommer inte ihåg det där men tulpanerna växer som bara den.Det finns ingen rabatt kvar men de växer ändå,så det där ska nog funka. Cina

    SvaraRadera
  3. Du ska se att de där tulpanlökarna kommer att växa så att de knakar;-)
    Uj ja vilket jäkla sketväder, de suger som Douglas säger;-)
    Kraaaaam o puuuusss
    K

    SvaraRadera
  4. Ingen snö! Fy bubblan va tråkigt, hoppas hoppas det kommer i veckan för så kommer vi upp! Måste höras så vi kan planera in en träff=)
    Kram på er
    Caroline

    SvaraRadera
  5. Förresten... Du missar inte tävlingen som jag har va? En helt underbar tunika från plain vanilla! Du brukar ju ha tur så;)
    Puss

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥