söndag 4 december 2011

På bussen...

Blir återigen varse om att jag aldrig ska åka buss med barnen.. Är på väg till Stockholm, ska på utbildning i dagarna tre. Sitter å glor på bussen mellan Malung och djurås och en efter en kliver de på med sina hundar. Med tre hundar i samma "rum" som mig hoppas jag att jag klarar mig utan astma idag, har ju glömt att ta allergimedicin innan jag åkte... Byter till tåg i djurås, gött.

Bredvid på bussen sitter en pappa med sitt barn. Pappan har spänt på sig säkerhetsbältet. Barnet står upp i sätet... Så nu har jag inte ro att skriva mer. Tänk om busschaufförn måste bromsa!!



2 kommentarer:

  1. Undrar hur vissa tänker!
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  2. Pappan får sig en tankeställare. (Om inte inbromsningen är våldsam vill säga). :-(

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥