lördag 19 maj 2012

Snabba frukostbullar!!


Godmorgon! Här kommer ett recept på 5 st. snabba frukostbullar som jag testade imorse. (Japp, morgonen började redan 6.20 här och då hinner man med det mesta innan klockan 9)
Så för er som läser bloggar innan ni äter frukost, gör dessa redan idag! Går super snabbt!

Ta fram matberedaren och sätt ugnen på 200 grader.(jag kör ju varmluft som vanligt men det går nog lika bra med vanlig ugnsvärme också)

Mät upp i matberedaren:

1 1/2 dl vetemjöl
1 dl grahamsmjöl
1/2 msk bakpulver
1/4 tsk salt

Blanda om.

Ha i:

1 msk sirap
1 1/2 dl filmjölk

Blanda om. Ta fram en slickepott. Här tänkte jag vad i h-vete??!!! Det var ju inte direkt någon deg....
...bara kladd! Men jag slevade upp "bullar" med slickepotten på plåten med bakplåtspapper och formade till dem lite mer när jag penslade med det uppvispade ägget. För det går inte att ta i degen....
Strö på vallmofrön om du har.
In i ugnen 12 minuter.
KLART!!
Tog kanske 20 minuter allt som allt och sånt gillar vi i detta huset! =)
OCH sååååå GODA de var!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥