söndag 13 maj 2012

Söndag...

Ser gott ut innan i alla fall...




Smootie gjord på banan, jordgubbar, mango, linfrön och kesella....

Ser mindre god ut så här...




...blev lite för tjock idag också men man kan ju äta med sked! ;-) Annars mycket god och mättande, perfekt efter ett träningspass, eller ett vedladningspass om du hellre vill göra dig en efter det Åsa?! :-) (ni vet hon, tigrinnan, som ni hittar länk till här till höger!)

En dag som gått på i hundranittio! Som vanligt om man har småbarn och hus antar jag....

Jag har målat väggen i sovrummet två gånger och förlimmat för tapeterna som jag önskar att jag orkar sätta upp denna vecka...tror det kommer att bli superbra bara det blir klart någongång.

En stolt blivande morfar var hit och fick lite grejer med sig som det blivande barnbarnet ska få ärva av oss. Han hade som tack med sig en blomma från sin fru till min mamma....




...och konstigt nog råkande hon glömma den här...
...men hon ska ju hit i morrn också så hon får ta den då, den överlever nog natten om man säger så...;-)

6 kommentarer:

  1. Hahaha! Ja, en sån hade jag kunnat tänka mej :)

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha nä fy fasen vilken blomma... Hoppsan då, den råkade åka i papperskorgen;-)
    Kram K

    SvaraRadera
  3. Jepp.Den där blomman glömde mamma Sirpa i min bil häromsistens.
    Arvegods...från förärdrarhemmet. Jo, han morfar och jag, blivande mormor är så glada över alla saker vårt barnbarn får ärva. Hur fint som helst!! Tack! Puss o kram från moster H!

    SvaraRadera
  4. Hoppsan glömde jag blomman ; )) ska kolla om Ellen vill ha den i lekstugan...

    SvaraRadera
  5. Näämen Marie, han måste ha glömt den bara hos dej,han ville verkligen ha den där när han fixade som Ernst med morfars prydnader!! Ge tillbaks den till han vetja, passar utmärkt i nya stugan. Kram moster P

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥