söndag 20 maj 2012

Vet ni vad...

...att jag är såååå himla nöjd med denna helg!!! =)
-Jiiiiihaaaaa!!!! Välkommen måndag!! säger jag bara. =)

Fått massor gjort...typ överallt...på en och samma gång...
...för tro inte att jag håller mig till ett rum där jag är och fixar stökar till...!
Man blir lätt lite trött på mig... Eller uppgiven, som vår prinsessa är på denna bild...


...med för lite mat i magen kan man gråta för allt... Det fattas pusselbitar, i bebispusslet, och enligt Ellen är det Arja som ska leta efter dem... Arja som är flera hundra mil härifrån... Hopplöst liksom... ;-)

Men efter detta i magen...


...blir allt mycket bättre och vi kan leva vidare... Puuuuuuh...! För så känslig är hon den lilla donnan, direkt det fattas bränsle i den kroppen är hela jorden upp och ner....!
Undra vem hon är lik...??! Mig? Jodå...det är väl så. Men med åren har jag lärt mig att kontrollera det...någon som svälter mig själv det blir jag aldrig....=)

Och med god mat och dryck i min kropp sysselsatte jag mig med detta till 01.30 natten som var...





Attans vad jag är bra!!! =)
Visste att om jag skulle sluta tapetsera mitt i skulle det kanske ta typ en vecka till innan jag fortsatte så jag bara körde på! Medans hela huset skakade av Magnus snarkningar.... =)

Så idag var det bara att fortsätta med att måla listerna. Min otroligt snälla mamma hade med sig mumsig lunch hit så det var bara att sätta sig vid dukat bord. Efter lunchen tog hon med sig barnen ut för att plantera lite och vi fortsatte att måla. Jag listerna i nya sovrummet och Magnus satte jag i jobb att måla färdigt ute i hallen/köket..."många järn i elden var det ja"...
Ellen kom inrusande och visade sin "fångst" för dagen...



-En mask!! =) =)

Axel är inte så förtjust i att ta i småkrypen men Ellen hade lagt i en skalbagge i hans hink så han kunde kika på den, snäll lillasyster va? :-)





-Mamma, vad äter skalbaggar? (....jösses, han frågar mig någonting om djur och natur....!!)

Lite träning hann vi också med, alla utom Magnus....
...men det är ju för att han har ont i ett knä....



Ellen lånade brorsans träningskläder då han har nya...




Första fotbollsträningen för i år var JÄTTEKUL tyckte en nöjd och glad kille efteråt. =)

Här får ni ett litet smakprov på vårt "nya" sovrum...


Det rum som vi hade som sovrum först när vi precis flyttat in. Vi gjorde om det då också med beige/naturvit bred-randiga tapeter, ur-tööööra enligt mig och jag kan inte fatta hur vi kan ha valt ut dem?! NU passar detta rum bättre in med denna tapet...



...mönsterpassning utan dess like...!

And i lööööööööv it!!!! =) =)

Fler bilder på nya sovrummet kommer givetvis sen när sängen är på plats.... =)

5 kommentarer:

  1. Meeeeen guuud vännen va du är gryyyym!! Så snyggt de blir i va duktig du är!
    Underbart söta barn har du oxå! <3
    Puuuuuss

    SvaraRadera
  2. Håller med det har varit en underbar helg. Du skulle ha sett dem då vi hittade sniglar som Ellen älskade och Axel var enbart äcklad av...
    Nu håller vi tummarna för att Axels växter som de har satt i skolan inte dör då vi satt ut dem.

    SvaraRadera
  3. Jättefina tapeter!
    Och vi har också satt ut Cajsas växter. Får väl hålla tummarna ihop :)

    SvaraRadera
  4. Wow vilket bildregn! *gillar* Sovrummet ser jättemysigt ut!!

    SvaraRadera
  5. Gullig tapet,tror att jag såg just den i en inredningstidning igår.Vad duktig du är. Cina

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥