lördag 30 juni 2012

En hemlis...

Har länge funderat på om jag verkligen ska berätta för er det jag nu i alla fall tänker berätta...
...eller ska jag verkligen...?

För många är detta totalt idiotiskt.
För många är det en dröm.
För mig är det sant.
För mig är det helt underbart.
Eller nej det ska inte skrivas så, det ska skrivas så här:
För mig är det OBESKRIVBART UNDERBART OCH HELT FANTASTISKT!

Håll i er nu....
Vi utnyttjar RUT. ♥
Eller gjorde.
För nu har vi sommar-uppehåll. Magnus har ju redan semester och dansa med vår nya gröna vän kan han väl göra lite då och då.... Nu vet ni i alla fall varför inte jag kör den så ofta...
Såg på facebook att vår gröne vän har en bror i fors och vet ni, vi kan verkligen rekomendera den till fler! Den är kanon. Fick bra betyg av Gunbritt.
Gissa om jag saknar Gunbritt redan nu...?
Jo. Så är det.
Vore nu väldigt roligt om ni som är emot att betala för att någon annan städar åt er kunde lägga en kommentar här nedan. Jag skulle vilja veta hur många ni är. I alla fall som läser min blogg som är emot det. Ni kan ju vara anonyma, det är såklart inte lika roligt men vill man inte vara rak och ärlig så behöver man inte.
Ni andra som också har det lika bra som mig kan ju också lägga en kommentar.
Och för att inte glömma ni som inte har städhjälp men vill ha! =)

Själv ska jag fortsätta fusk-städa varje kväll(typ...;-)) tills efter sommarn då vi välkomnar RUT (Gunbritt) igen...


...han står ganska bra därinne i alla fall... Mår gött... Och vill inte ut och lufta sig så ofta...

11 kommentarer:

  1. Men Guud sååå underbart , det har jag tänkt många ggr. att jag skulle vilja ha!!! Hur ofta kommer din Gun-Britt ? Och vad kostar det efter rutavdraget ? // Krickan.

    SvaraRadera
  2. Förstår inte varför det skulle vara så känsligt, varför är det ok att lämna barnen på dagis men någon annan skulle inte få ta hand om din dammsugare? Alla småbarnsfamiljer borde ha detta, skulle dra ned på utbrändhetsfallen radikalt. Själv skulle jag inte drömma om att inte ha städhjälp, jag gillar ju inte att städa. Kram moster A

    SvaraRadera
  3. Skulle kunna tänka mig en Rut men då skulle jag troligen städa innan hon kom......

    SvaraRadera
  4. Verkligen inge fel!!! Jag vill oxå ha!!! Tänk så gött å komma hem till ett städat hem!!! Finns det verkligen ngn som är emot det???? Kram storkusin

    SvaraRadera
  5. OM jag fått jobbet jag sökte med tillhörande lön - ja då hade RUT flyttat in direkt!!! Inget att skämmas för. Smart, tycker jag. Ger säkert mer energi till annat. Men i nuläget, som halvtidsarbetande, kan jag inte anlita RUT =/

    SvaraRadera
  6. Krickan: Förlåt att jag e så trög å svara! Efter rutavdraget 175 kr/ Tim. Vi har hittills bara haft varannan vecka. Och alltså fusk städat själva varannan...
    Så det är inte så farligt dyrt i månaden. Helt klart värt pengarna!! :-)
    Och ja visst är det så, finns dom som rynkar på ansiktet när jag fört det på tal förut... Därför vågade jag inte berätta för "alla" först. "lyxproblem" fick jag höra...:(
    Kryck: Så tänkte jag också först men vet du, det går över! Jag lovar!! :-)
    Kram på er alla som lägger en kommentar det betyder massor för mig! ❤

    SvaraRadera
  7. Lyxproblem.. Jamen låt er ha det då. Så bittert och fjantigt att säga så! Vi har pratar om städhjälp när jag börjar jobbar. Typ varannan vecka, Gud så gött det vore.

    SvaraRadera
  8. Jag ba, åh hon e gravid! Eller åh, dom ska gifta sej!

    Å du ba, vi använder RUT.

    Gud, vad rolig du är! Underbart med hjälp! Jag skulle anlita direkt om vi inte prioriterade annat. Kanske tänker om nån dag.

    Men liiiite besviken blev jag allt. Jag blev så spänd å läste asasnabbt för att komma till "nyheten".

    Kram!
    Kicki

    SvaraRadera
  9. Har aldrig haft någon Rut i huset, varken levande (så vitt jag vet...) eller på papper. Är lite för snål. :-) Inga moraliska betänkligheter dock. Städerska på en skola eller ett företag är det ju ingen som höjer på ögonbrynen åt. Vad spelar det för roll vem som betalar lönen...?? Ett av dom viktigaste jobben i vårt samhälle som tyvärr bara märks när det inte finns någon som gör det.

    Men den där gröna känner jag igen! Jag har också en sådan kompis. Nu i hårfällningstider har den det bra. Det är liksom ingen idé att ställa undan den utan den bara åker omkring från ena hörnet av huset till det andra. Hur kul kan det vara att stå i en städskrubb och ingenting se, liksom..?? :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Rut är underbar!! Hade en "Rut" innan första sladdisen kom, sen blev det inte aktuellt. Men när det blir dags att börja jobba igen, då ska hon få komma tillbaka! Tror att det blir mer och mer accepterat... Vet en som läser på KTH och när hon varit ute och besökt olika företag, så har hon uppmanats (av andra kvinnor) att skaffa en Rut. Det skulle tom användas som argument vid löneförhandlingar: Ska jag jobba hos er, så ska lönen gott och väl räcka till en Rut!! Vissa anlitade Rut för femsiffriga belopp/år och då alltså inte bara till städning, utan allt annat som också är berättigat till rutavdrag. Så fortsätt nyttja tjänsten, och skäms absolut inte för det!!! Du kommer att få fler och fler som sällskap, som inser vad det är värt att kliva in i ett nystädat hem och få lägga tiden på annat istället!!!

    SvaraRadera
  11. Så skönt att få lägga tiden på familjen istället för på skurmoppen. När jag börjar arbeta heltid har vi också pratat om att skaffa städhjälp. Har en vän som skaffade städhjälp då hennes och makens konflikter oftast kretsade kring just städningen. De tyckte hela äktenskapet fick ett lyft när de inte behövde diskutera det längre! =)

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥