söndag 17 juni 2012

Litet steg framåt...

Har i alla fall hunnit "pyssla" lite...


Istället för att måla om pysselbordet som Axel och Ellen fått av Matilda, min lilla kusin, valde jag att gå den enkla vägen och spänna på en vaxduk istället. Resultatet blev kanon och det passar in perfekt i vårt tv-rum nu. Sen har ju Matilda skrivit "hejdå" på bordet och det hade jag inte hjärta att skrubba bort... ♥

Det blev över en liten bit vaxduk som jag fick användning av direkt...


Vi har äntligen flyttat ner vår säng och istället för sängbord blev det denna pedistal. För klockradio är ett måste för mig, ibland tittar man ju på den varannan timme liksom...
Och istället för sängbord på andra sidan så virade jag lite tygremsor runt en liten cykelkorg som jag köpt på loppis...


En väldigt fiffig lösning när man inte får plats med sängbord eller inte vill ha något. Men ändå vill ha någonstans att lägga typ tidningen i! Denna fiffiga lösning har jag blivit tipsad om inne hos Matilda! Så tack för det! =)

3 kommentarer:

  1. Å sicken snygg cykelkorg =) Jag är jättenöjd med den lösningen hemma. Lättstädat är det oxå!

    Himla fin plats för barnen. *gillar*

    SvaraRadera
  2. Jamen, se nu blev jag ju inspirerad till att fixa lite här hemma...tack för det!

    SvaraRadera
  3. Meeeeen guuud så sött allt blev! Du är så duktig och ide rik!!!
    Kram K

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥