onsdag 2 januari 2013

Dåligt med skumgummi...

Har skrivit det förut...
...men skriver det igen...
...jag känner mig GAMMAL...
Krämpor hit å dit...
Blä. Ryck upp dig Marie!

Har fått både ben och rygg undersökt ett antal gånger sedan i somras. Ultraljud på mina benvener...trasiga sådana...ingen direkt överraskning då de ser ut som de gör... Men de onda, det som gör så ont att jag inte kan sitta som jag vill, det är något annat... Får så ont i benet, ibland benen, att jag skulle kunna ta en hammare och slå på dem... Slätröntgen är gjord på ländrygg...ser inte bra ut...imen jag vet fortfarande inte vad som är fel... Fick förklarat för mig av bästa och snällaste sjukgymnasten att skumgummit mellan några kotor i ryggraden är typ borta... Hur skaffar jag mer? Ville jag veta.
Tror inte hon hade direkt svar på det för jag kommer inte ihåg vad hon sa... Jag kunde stärka bålen. Så att de musklerna avlastar kotorna...typ. Jag fick ett träningsprogram som jag helst ska göra två gånger om dan...
Hur många gånger tror du jag gjort det den senaste veckan?

Att få ett program av en sjukgymnast får mig att känna mig lite sjuk å ynklig...fastän jag egentligen är hur frisk som helst! De finns ju de som har det värre. Faktiskt. Och jag känner mig pigg, glad och frisk ganska ofta. Skönt. Annars skulle jag bli knäpp på detta. Jag FÅR ju träna hur jag vill om jag vill. Bara det inte gör ont. Och ont har jag aldrig när jag tränar...nästan... Så jag fortsätter så här. Men en sak jag borde prioritera nu är detta...


6 kommentarer:

  1. Usch vad trist att ha ont och inte veta varför det är så. :/

    SvaraRadera
  2. Ja, med det jobb du har behöver du då försöka göra allt du kan för att få det att kännas bättre. Men jag vet hur det är med sjukgymnastprogram...känns inte bra...
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Nej, men fy och usch! Inte kul att ha ont. Hoppas verkligen att du kan få hjälp eller att träningen gör dej smärtfri!

    Gott nytt 2013, fina Marie!

    Kram!
    Kicki

    SvaraRadera
  4. Hoppas du blir bättre med det där schemat eller hoppas att du KAN bli bättre. Sköt om dig (och din rygg)!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Lät inge vidare
    Sjukgymnastik...blä ha tråkigt
    Men om du sköter dig
    Kan du unna dig nått extra :-)

    SvaraRadera
  6. Nej fy va trist... Men gör nu detta program 2 gånger i veckan i 2 veckor! Ge dej fan på att göra det och se och känn sen om det blir någon skillnad! Ja jag vet att det är lättare sagt än gjort;)
    Hoppas att det hjälper och att dom hittar felet och kan hjälpa dej!
    Kram i massor och krya på dej!❤

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥