söndag 20 januari 2013

Söndag...lek, kärlek och god mat...

Började denna dag med sovmorgon, tusen tack för det min kära! ♥
Sedan bestämde vi oss för att hitta på något ute. Men så klart hämta hem vår prins först, han som fått skönhetssömn hos mormor. :-)
Innan vi gick ut la jag en ytterfilé i lergrytan...

 
Prinsessan våran, hon som gillar att packa å fixa, skulle så klart ha sin "lollo & bernie" väska med ut...
 

Första riktiga längdturen för i år...

 
 
...skandal med tanke på att vi bor där vi bor...
 
En del av oss bara som åskådare...
 
 
...åskådare av vintern...
 
 
 
...lycklig skidåkare som åkte 2,3 án bara så där! :-)
 
 
... "-Fatta mamma, två komma tre kilometer!! "... :-)
 
Och så familjens modeguru...
 
 
...vad ska det bli av henne?! ♥
 
Och så dagens sötaste...
 
 
 
...lek i väntan på att potatisen blir färdig...
 
 
...har sagt det förr...
...säger det igen...
ÄLSKAR min lergryta!
 
 
...efter en smaskig lunch är det gott med smaskig efterrätt...
Axel fick välja och fixade kladdkakan helt själv...nästan... :-)
 
 
...sockerhög av kladdkaka...
 
 
"Snodibritta" som självklart ska vara med och fixa kvällsmaten...
...vi tjejer, medans killarna var på hockeyträning...
 
 
...klart man kan va snygg när man lagar mat också...!
 
...plättar...
 
 
 
 
 
 
...några av de vackra ingredienserna...
 
...i denna supergoda soppa...
 

Som ni bara måste testa!
 
 
Japp, jag är ju en "fri" kvinna nu mer och väljer jag också var jag handlar. Dvs nästan överallt...
Det som ligger närmast till hands... Det jag känner för just då... Så därför får även jag ICAs tidning buffé hem i brevlådan nu för tiden... Trevligt... :-)
 

2 kommentarer:

  1. Gulliga barn! Gammelmoster gillar. Och visst är det skönt att vara fri och kunna handla precis i den butiken man känner för. Jag hade aldrig varit på den butiken som ger ut Buffe´ när jag bodde i Malung. Sen dröjde det typ 10 år till. Men nu när jag kommer dit ( efter 25 år)går jag dit och handlar. Och det känns helt okej:)) Häjj från moster H!

    SvaraRadera
  2. Såg också receptet på den där soppen och blev riktigt sugen på att testa och nu har jag bestämt mig för att göra det också, tack! Kul att se bilder på dina STORA barn! kram

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥