lördag 12 januari 2013

Välling och mys...


Undra sa flundra hur vi gör om lillstumpan vaknar i natt och vägrar somna om... Annars har vi tillslut kunnat gå upp å fixat till en vällingflaska...
Nu kan vi inte det. Vällingen vi har gett Ellen i drygt två år, morgon kväll och någon gång som sagt på natten, är det arsenik, kadmium och bly i... Fy attan säger jag bara! :(
Vi får försöka med macka eller något... Någon som har något tips på vad man kan ge för något istället för välling? Hon är super dålig på att äta macka så detta blir kämpigt. Testade i förra veckan eller om det var veckan innan det annan "ny" välling, ny för henne, inte mjölkfri som hon fortsatt äta fastän hon inte är allergisk längre. Ellen sa: -Det är kräk i den! Blä!
Så nä, den fick vi slå bort. Tänkte att hon får väl fortsätta med mjölkfri 6 månaders välling tills hon ska sluta med välling då...
Och det blev tydligen idag. För efter dagens larmrapporter på radion om arsenik och bly i välling så kollade jag vilken välling det var, givetvis mest i denna favvo-välling....





Ledsen och besviken är jag såklart...:(

Men jag tänkte att vi skulle fixa middag så att Ellen åt mycket i alla fall. Tacos fick det bli och jag hade god hjälp med matlagningen av min lilla gopia...








Perfekta små fina paprika bitar blev det. :-) Hon kan väl hon! :-) Gott blev det såklart och jag åt då...men den här lilla donnan åt inte speciellt mycket så det här blir spännande...not. :(

Men nu ska vi mysa vidare en stund innan det är läggdags...




3 kommentarer:

  1. Se det som ett perfekt tillfälle att sluta med välling. Detta låter kanske hårt men inga friska barn som är så stora behöver äta välling mitt i natten. Om hon inte vill somna om, ge henne lite vatten om hon är törstig, ge det i nappflaskan för det är säkert sugandet hon tycker är mysigt, sen lite kli på ryggen. Kanske lätt för mig att säga som har tre barn där ingen druckit välling. Fattar inte hur det kan vara tillåtet att det förekommer sån gift i våra barns mat. Hoppas hon inte är vaken allt för många nätter utan att vilja somna om, prova att sätta på en ljudsaga hon gillar på låg volym, det har ett av mina barn börjar göra när hon vaknar mitt inatten har jag hört,helen

    SvaraRadera
  2. Kolla på Livsmedelsverkets hemsida, tror inte du behöver vara så orolig. Det är ju spannmålen som är problemet så då kan man ju inte äta en macka heller... Kram från säkerhetsministern/ moster A

    SvaraRadera
  3. Hoppas att natten gick bra och att hon sov hela natten! Vem vet, nu kanske aptiten på just mat bli mer nu när hon slutat med vällingen på natten! Suget efter mat blir kanske lite mer då?!
    Kram och lycka till <3

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥