lördag 16 februari 2013

Älskar pyssel!!!

Jag började denna morgon med en "luffstur"/powerwalk. Attans vad tungt det gick!(Eftersom latmasken kröp i mig i två veckor så är det ju inte så konstigt!!) Hoppas på att komma in i morgonträningen igen till veckan. Surt att det är så kallt att jag måste ha dubbla byxor och softshelljackan när jag är ut på "luffstur", känner mig otymplig och osmidig men jag vägrar att klä mig kallt och frysa den första biten. Jag vägrar att frysa, så är det bara. HATAR att frysa. Så det så. Så om det kunde ta å bli mars-april snart och VÅR!! Ja ja, jag är glad att jag tog mig ut, det är huvudsaken. En halvtimmes träning om dan (alltså helst varje dag...) gör att jag kan äta godis med bra samvete idag.:-)
På förmiddan smög jag och Axel iväg till badhuset en sväng, vi skulle träna lite men det blev inte så mycket träning...nästan bara lek... :-) Efter lunch skulle Axel på kalas så jag och Ellen passade på att åka till Karins pysselbod och oj(!!) vad mycke grejer där fanns! Att få köpa nån liten pysselgrej till sporrar sååå till pyssel. Ellen var lika lyrisk som mig och kunde knappt bärga sig tills vi kom hem för hon skulle minsann pyssla till Timeja... :-) Lite snabb shopping av mat hann vi med och oj vad jobbigt det kan vara att handla ibland, sitta i korgen bland alla grejer är det nya...


Så eftermiddan har vi spenderat vid köksbordet och ååååååh vad jag älskar att pyssla!
Och jag älskar att mina barn också verkar gilla det! ♥
Karins pysselbod kommer garanterat få fler besök från oss! :-)


Så när köksbordet ser ut så här då vill man inte plocka ihop för att fixa middag...
...middag idag blev alltså pizza i tv-rummet...
Inte fy skam det heller.
Nu är det midnatt och jag sitter vaken själv i soffan. Pysslet ligger kvar på köksbordet, får röja imorrn bitti istället. Hela huset är tyst. Och jag borde väl också krypa ner...
Så Gonatt mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥