lördag 23 februari 2013

Soft...


...idag har vi faktiskt tagit det riktigt soft.
Skönt...
Vi skulle så stort se på tjejvasan på tv. Moster H åkte och vi tänkte vi skulle få se en skymt av henne...vi tänkte att är det en kamera i närheten så är inte hon sen att fånga en reporter! ❤ Men nä..tyvärr...såg henne inte...kanske var hon med ändå för vi gjorde typ allt annat än att se på tv...



Moster H gjorde i alla fall en toppen insats och vi är bara sååååå stolta över henne! Tur man kan säga "en generation i taget" när hon frågar varför ingen annan i släkten ställer upp.... Moster P har ju också gjort det (förra året, va?) så nästa år är det typ nån annans tur av Mostrarna tycker jag...
Moster A kanske, svårt att träna längdskidor(dom har redan typ vår) men det kan ju inte vara något för en som sprungit maraton, hon skulle åka på ren envishet, de vet jag!
Eller Moster K, så som hon fäktar å far så skulle hon också fixa det. Bara att klä ut nån till älg å skicka framför henne i spåret och hon hänger på!
Eller Moster Tx2...blir kanske tufft att åka barfota för den ena(har aldrig sett henne med strumpor på)...å den andra, alltså hon kan nog hon me, bara dom vill liksom!
Eller också hon som e mor åt mig...nja, kan liksom inte se henne framför mig med längdskidor på...
...så då år tjugohundrafrysifast, får nog jag hoppa in istället...(ingen som ser att de e jag istället för henne)
Därför har vi börjat smygträna...har man inte stått på ett par längdskidor sedan klass 5 är det bara helt perfekt att staka sig runt med en sjuåring som alibi...



























Så då vet ni vad vi ägnat vår dag åt. Skidåkning och godisätning. Typ. :-)

4 kommentarer:

  1. Jag har åkt klart i mitt liv det vet du... Till/från skolan i norra Finland ospårat för de större skickade oss minsta först moster K och mig. Kallt som i frysen fast ännu kallare mörkt som mitt i natta och för att inte tala om vargarna...
    Förresten du har en morbror också det kan hända finns ett lopp även för honom om han råkar ha "hälja" förståss...

    SvaraRadera
  2. Hade vi haft riktiga vintrar här hade jag skaffat ett par längdskidor, men jag har nog inte heller åkt sen mellanstadiet! :)

    SvaraRadera
  3. Oh nej, jag hinner inte. Vet att jag är uppbokad på jobb de närmaste fem åren just de här helgerna i februari-mars. Så jag lämnar över stafettpinnen till den yngre generationen! Kram moster A

    SvaraRadera
  4. Hallå där. Jag har utmanat flera i släkten att delta i Vasaloppsveckan. Jättekul är det. Mycke folk och fina spår. Sen så är det jättebra morot för träning. Kan rekommendera! Klarar jag så klarar ni(du Marie).. kram från moster H!

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥