fredag 1 februari 2013

När flyttar våren in..?

Ja de e frågan de...
Är grymt sugen på att sätta upp ljusa fräscha gardiner. Men tänker så här:
Ska jag sen ha dem till sent i höst när det är dags för mörkare igen...? Känns lite länge att ha samma... Å andra sidan har det inte hindrat mig förr, utan jag kan ju "offra" mig att köpa nya i sommar om fallet så skulle vara...att jag tröttnade menar jag...:-) Ja nu har jag nog övertygat mig själv lite mer! Eller hur gör ni? Byter ni till "vår-gardiner" nu? Kanske har du redan bytt? Eller kör du samma året om?
Nya blommor i fönstren skulle inte skada heller..eller ja, nya...finns inte många idag så...
Sen skulle jag vilja ha trasmattor till köket...ljusa, helst rosa...måste fråga en väverska jag känner... Hon börjar på "E" och slutar på "va"...:-)
En ny stor ljus duk till bordet skulle vara fint också! Så länge som den får vara ren dvs...
Men får nog ta å börja med fönstren alla fall...
När du nu får se hur det ser ut idag så förstår du mig...




3 kommentarer:

  1. Jag är så tråkig, eller har iallafall blivit för förr bytte jag säkert gardiner 5 gånger per år... Nu har mina köks gardiner suttit uppe i över 3 år... Galet, fast jag gillar dem;)
    Åh vill oxå ha en snygg trasmatta i mitt kök... Men tyvär känner jag ingen som väver:/
    Kram K

    SvaraRadera
  2. I stora rummet och sovrummet har jag samma gardiner alltid, vita i spets. I tv-rummet byter jag till jul och har sen en randig resten av tiden. Men i köket har jag en rosarutig som jag byter till efter jul och fram emot sommaren byter jag till gardiner med svenska sommarblommor. Och så har jag ju julgardinerna. Men jag måste skaffa höstgardiner! Jag köper oftast tyg på stoff och stil och syr gardiner av, blir billigast så.

    SvaraRadera
  3. Ja det blir nog till att slänga upp "vår-sommar gardiner" nu snart för jag är verkligen skit trött på dessa...

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥