torsdag 28 februari 2013

Igår kväll ville Ellen sova inne hos Axel igen. Så varför inte, det är ju sportlov, tänkte vi. Axel säger att hon inte stör honom heller och det verkar som att det är det bästa Ellen vet just nu...❤
Super skönt för denna trötta sportlovs-mamman som bara behövde läsa en saga...





Trötta efter ännu en spotlovsdag i hundranittio... Började med att slita ur alla sängkläder, samtidigt som jag rensade ur barnens garderober... Axel fick hit en kompis på lek, Ellen som för tillfället gärna går iväg och leker själv med dockor, Barbie eller andra gubbar passade på att göra det. Och jag fortsatte mitt plockande, städande och tvättande. För att sedan fixa lunch.
Efter lunchen drog jag och Axel ut i längdspåret. Underbart väder!!






Här försäkrar han sig om att vi skulle fika när vi kom hem...:-)


En kille som blev ganska trött innan vi var hemma igen... 4 km blev det denna gång, vi får se om han orkar 7,2án som han säger att han vill åka någon dag...:-)
Efter fikat stod ett besök på badet på agendan. Där mötte vi upp mormor som gärna ville vara med oss. ❤ Väldigt lugnt på badet då det var så fint väder, skönt.
Sedan skjutsade jag hem barnen, farmor kom med middag så jag åkte och uträttade lite ärenden inför idag.
Sedan bäddade jag i sängkläder i sängarna och drog som sagt en lättnadssuck när jag insåg att det bara var en saga att läsa...
Sov gjorde jag ganska tidigt för jag visste att det skulle bli en ny sportlovsdag idag...
Nu ska jag åka och jobba en stund! Hoppas ni alla får en fin dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥