måndag 14 juni 2010

Gröna fingrar...




Äntligen är fröna i jorden!!! Bättre sent än aldrig, va?!
Ärtor och morötter! Ärtorna till Axel och morötter till Ellen. =)
A tycker verkligen att det är jättekul att så men...
Jag hade trädgårdshandskar på mig och då kom han på att han blir ju faktiskt smutsig om han gräver i jorden så jag fick göra fåror och han tog på sig jobbet att peta ner fröna. =) Teamwork!!!
Sen fick det bli en promenad till järnaffärn för att införskaffa ett par trädgårdshandskar(Arbetshandskar enligt A) till STORA killen som helst vill hjälpa till med allt. Gud, vilken go pojk han är!

Tidigt i morse klargjorde A för mig att idag när pappa slutar jobbet måste vi ut å arbeta! Så sagt och gjort, de gick ut direkt och kom in först efter kl 19 nu ikväll.
Kommer bilder så småningom, kanske redan i morgon...
En som gärna hade varit med pappa och storebror ute ser ni här:


Stod stadigt och ropade ut genom fönstret efter dom. =)

2 kommentarer:

  1. Visst är de roliga när det ständigt ska vara med och hjälpa till. Jonas målar vårt hus just nu. Och giassa vem som befann sig högst upp på stegen? Båda Alfred och Douglas;-)
    Så söt hon är och så stor redan!!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Härligt!!! Mina morötter är redan 1dm höga... ;-) Potatisen kanske hinner börja blomma till midsommar å jag har kart på jordgubbsplantorna... Å Mycket blommor så förhoppningsvis blir skörden där lika stor som förra året!!! .-)

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥