fredag 2 juli 2010

All heder...

...åt Telia!
Snacka om snabba, ringde ju dem i onsdags och idag har jag hämtat ut modemet.
SKÖNT! Trådlös igen och jag njuter just nu på verandan...
Prinsen sover hos mormor och lillstumpan sover skönt sedan en timme tillbaka.
Hoppas hoppas att hon kanske sover hela natten nu med så mycke frisk luft i lungorna.
Eftermiddan har vi nämligen spenderat på bullsjön(känns lite på mina axlar...) superskönt, gäller verkligen att ta vara på det fina vädret nu!
Har ett problem bara, A vill/kan inte aktivera sig själv som han kunnat förr. Han vill att vi ska leka med honom...STOR suck från min sida...hoppas det bara är något som tillhör just denna ålder och att det snart går över. Eller kanske är det vi som är bortskämda med att han då och då kunnat leka själv, sitta och hitta på och prata för sig själv med nån legogubbe i hand...
Men jag klagar inte, VET att jag har goaste pöjk som finns i hela världen!!! Funderar bara vad som hänt, han leker ju aldrig själv nu för tiden...?
Kanske att det kan vara Nintendo DS som ligger bakom, han vill gärna spela det så fort han får. Vi har satt en regel, han får bara spela när vi lagar mat. Annars får han fråga om det och det gör han ofta vill jag lova. Oftast säger jag nej, tycker det räcker att han spelar just när jag lagar mat. Men han tjatar mycket om det, säger till exempel att - Jag har tråkigt! -Inget att göra osv... Ser på mig med ledsna ögon, "det är bara jag" som har en så sträng mamma. "Alla andra får spela när dom vill"...
Så någon som vet?
Hur aktiverar man en snart 5-åring och en 9mån bebis på en strand på samma gång? 5-åringen vill att jag ska bada med honom och bebisen måste vara i skuggan, helst på en filt för får hon inte röra på sig blir hon galen... Så snälla skriv en rad, hjälp mig. Vill inte sitta inne hela sommaren.

2 kommentarer:

  1. Pust! Vilket dilemma! Har inga råd att ge, tyvärr... Den enda tröst jag kan ge (?) är att JAG, stärkt av ditt dilemma, mer kan uppskatta att mina (för det mesta) leker så bra tillsammans. Sorry... :)
    kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt när man inser hur bra saker och ting egentligen är! =)
    Lillstumpan får helt enkelt följa med i plurret! Ska ta å införskaffa ett sånt där gammeldags parasoll med "pigg" så jag kan spätta ner det på strandkanten. Hoppas bara att hon nöjer sig att vara under där...
    kram på dig!

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥