lördag 24 juli 2010

Fynd från bakluckeloppisen!

Igår var det den årliga bakluckeloppisenPD-området och självklart var jag och Axel dit och fyndade!


Här kollar Ellen in de nya grejerna...
Har redan ett par sådana här lådor till skorna i hallen, eftersom det bara blir mer och mer skor så måste vi även ha fler lådor. Sa direkt till försäljerskan att de där ska jag ha!
Undertiden jag betalade var det flera stycken som slet i de och kollade. Men de var mina! =)


En till emaljmugg till min och Ellens samling (hon fick en av en gammelmoster här om dan, så nu har vi en samling tillsammans=))
En liten mörkröd "smörskirare", kallade tanten det i alla fall, från rörstrand.
Supersöt, felfri och billig. Kunde bara inte motstå!


Ett riktigt fynd!!!
Oj oj oj! Vad pulsen höjdes när jag såg en kartong med tapetrullar hos damen med sockerlådorna, tänkte att, det kan inte vara sant?!?!!
*Undra hur mycket hon ska ha för dem?!?*
Det var några olika rullar, sen en hög som var likadana.
Den här fastnade jag för, fanns dock bara en av den.
Och 10 kr/rulle(Iiiiiiii!!!!), herregud jag tar hela kartongen! Eller varför då?
Det var ju bara denna jag fastnade för! (MEN det är så jag reagerar när något är sååå billigt!!!!)
Tog mitt förnuft tillfånga, kanske dessa tapeter kunde få göra någon mer loppis-besökare glad också...
Skulle betala och tanten säger... -du får den på köpet!
Gött mos! =) (*uttryck i denna håla...*)


Just de, Axel var med! Jo då, han har fattat att loppis är billigt! =)
2 spel.
3 böcker.
6 bilar. (Hot Wheels)
Och dessa:

...hemska små varelser!
Enligt Axel ett riktigt fynd! Inte en aning om vad det är för små monster men han var i alla fall överlycklig. Och för 1kr./st. så sa jag bara ta hur många du vill...=)


En säck med bollar till studdsmattan blev det också!

Med andra ord, mycket kul loppis!=)
Vet att en kusin till mig kommer att få sååå snygga burkar av sin mamma.
I genomskinlig plast med oranga blommor och orange lock.
Så rätt, så retro!
Vill hon inte ha dem, kan jag offra mig å köpa dem av henne! ;-)

6 kommentarer:

  1. Attans va du fyndat! Å jag som inte ens tog mej dit...attans igen... :)

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara fynd du gjort. Attans att jag missade det....
    Kram K

    SvaraRadera
  3. Roligt med så fina fynd! Blev sjuukt avis på tapeten!
    Gubbarna till Axel heter Gormiti. Jag har en Gormiti expert i mitt hus =) Det är gubbar uppdelade i olika kategorier... sandfolket, vattenfolket o.s.v. Alla med särskilda egenskaper att bekämpa fiender med. Finns stora som små. Vi har det mesta, för mkt.. + Gormiti hus.

    SvaraRadera
  4. vilka fynd! nu blev jag oxå loppis-sugen!

    SvaraRadera
  5. Kul, kul! Jag förstod att det skulle finnas massor av fynd där så jag vågade inte släppa min plånbok i närheten... :-) Ren självbevarelsedrift!

    SvaraRadera
  6. Vi hade nog tur som var till damen med sockerlådorna ganska tidigt, typ direkt efter tio. Annars hade inte vi hittat så mycket tror jag...
    Aha, Gormiti...då vet vi! =)
    Du e smart du, Karin! =)

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥