måndag 12 november 2012

En fin dag!


Blev det ju idag!! Och vilken tur att jag var ledig! :-) Jag och Ellen började med en mysmorgon...





...hon skulle såklart ta fotot så vi får ju vara glada att vi kom med i alla fall... ;-)

Sen lekte vi lite. Åt frukost och såg solen lysa skarpare och skarpare...
Vi pratade om att gå ut. Eller också kan vi leka i mitt rum...tyckte Ellen...




...ja sen kanske men kan vi inte gå ut på en promenad först?
Cykla kan vi göra, sa hon då...
...men jag var inte så sugen på det, ville ju slå fler flugor i en smäll, ge fläsket en omgång och tänkte rask promenad istället... Nä, det ville hon inte...
...så började förhandlingen...
...-om vi går förbi mormors jobb då?
-Fast jag vill cykla, höll hon fast vid.
...-om vi går förbi förskolan å kollar om barnen är ute och leker då?
-Fast i så fall kan vi gå förbi skolan å se om Axel är ute också, sa hon då.
...-ja visst! Det blir bra! Inte alltid förhandlingen är så kvickt avslutad...

...Så fick jag min raska promenad, eller rask å rask, det var skit halt på vissa ställen så det var si å så med den saken...





...men ut kom vi och det var underbart skönt!!!
Tankade massor med D-vitamin! GÖTT!


1 kommentar:

  1. Ja man får ta vara på de få soltimmar som finns nu, det är så härligt!

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥