fredag 30 november 2012

Paketkalender!

När jag tänker efter bestämde jag mig redan förra året. Varför ska inte mina barn få det jag fick när jag var liten? En paketkalender.
Fastän ju närmare jul vi kom i år så glömdes liksom det där bort...
Äsch, vi köper lego kalendrar som de andra åren, tänkte jag... Fastän jag vet hur lite de leker med lego...
Så när vi igår, torsdag, var och skulle köpa lego kalendrar så var inte Axel alls noga. -Nä, jag vill ha en sådan där annan med choklad i, sa han bestämt.
Okej...?
Vi köpte alltså chokladkalendrar och åkte hem.
Men något gnagde i mig. Jag ville att mina barn skulle ha något mer, precis som jag själv fått och många andra barn får. Jag VET att inte alla får det så klart... Men nu finns möjligheterna och mina barn skulle alltså få paketkalender i år. Det bestämde jag mig för igår kväll sent innan jag somnade.
Jag hade två timmar på mig efter jobbet innan affärerna stängde och jag fixade det! Nu har jag slagit in 48 stycken paket och barnen vet inget om det ännu...
...blir spännande att se deras reaktion imorrn när de ser korgen...
...för det blev en korg med paket istället för något att hänga i eller på...smidigt...


3 kommentarer:

  1. Vad kul! Nemo och Leon får oxå paketkalender! Du kan väl visa Dagens paket? Det hade jag tänkt göra. :)

    SvaraRadera
  2. Själv kom jag på att jag glömt brodera en till jon så han får låna Jockes.
    Åh sen insåg jag att jag glömt köpa paket....
    Så vår kalender tycks börja på måndag....
    Tur han inte kan almanackan:-)

    SvaraRadera
  3. Dagens paket ska jag absolut försöka få till. Vet ju hur svårt det var att hitta 24 små paket och hjälper gärna andra att få tips! Skönt med små barn som inte kan almanackan! :-)

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥