torsdag 15 november 2012

Om rymden.

Jag undrar, läste vi om rymden i skolan, eller ska jag säga månen? I vilket ämne läste man det i så fall? Jag måste ha en lärare att relatera det till... Malin, har du nån aning? För jag kommer då inte ihåg ett skvatt!
Snacka om att bli tagen på bar gärning vid gonatt-sage-läsandet igår kväll...
Vi läser alltså en bok om rymden just nu. Vi turas om att läsa varannan kväll och ibland läser mormor när hon är här. Så man får ju inte läsa hela boken vilket är både positivt och negativt... När jag blir inne i en bok vill jag bara vara den som läser den. Annars kan det kvitta om det är något mindre intressant å så...
Så i går kväll då.
Då kom ALLA dessa följd frågor....
Vad hette dom som va först på månen?
När var det?
Fanns du då mamma?
Visst var det en hund som var först till månen?
Vilket år var det?
Fanns mormor då?
Osv osv osv...
Så hädan efter ska jag ha mobilen med mig i fickan så jag snabbt kan googla upp det...;-)

Visste ni förresten att hunden Lajka inte överlevde... Så nu ska jag försöka förklara det lite fint...

3 kommentarer:

  1. Det måste ha varit Greta, Gudrun eller Majjen som har försökt att lära dig det. Fråga din bror han har ju lite koll... Alltså innan du säger att mormor fanns då och då kolla vilket år det var för jag levde tex inte då andra världskriget var osv.

    SvaraRadera
  2. Intressant! o. vilken fin lässtund ni har!
    Min W, som går i 3:an, har den här terminen gjort tema arbete om rymden o. planeterna.

    SvaraRadera
  3. Så intressant och så skrämmande

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥