lördag 5 november 2011

Ny-gammalt på bordet!

Ja den här maträtten är ju inte direkt ny-modig...


...men ack såååå god!!
Plankstek... Mest populär på 90-talet. Och här går det fortfarande hem någongång då och då...

Vi myser med ljus mest hela dagarna när vi är hemma denna mörka årstid.
Massa olika ljus på bordet ska det vara...


Denna lilla kandelaber är ny på vårt bord...


...såååå fin!
Liten och söt, med små julgrans-ljus i. 
Inköpt idag på byns loppis (Brändans Galleria) för en fjuttig liten peng.


Vår matplats.
Bord utan duk -mest praktiskt med en 2-åring som äter själv, annars har jag gärna på en FÄRG-GLAD duk...
Tavlan -som Axel gjorde till mig i 30-års present, föreställer honom själv och Ellen vid vårt hus.
Tavlan -med fotot på rosa pionen som jag tagit vid en lada i äppelbo (kanske du känner igen fotot??;-))
Ljuskrona istället för kökslampa över bordet -snyggt och mysigt men inte så praktiskt...väntar på elektriker som ska koppla in en lampa istället...måste ju se vad vi skriver när vi ska göra läxor... =)
Och givetvis leksaker runt om -idag dockvagnar och stolar...

En liten inblick i vårt hus...kanske kommer det mer om ni vill ha? =)

4 kommentarer:

  1. Åhhh så mysigt o gott! Ja mera bilder, tack!;)
    Ha en fortsatt mysig kväll! 
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Det har vi inte ätit på länge men det såg riktigt gott ut! Så mysigt med en massa ljus, det passar verkligen nu när dagarna är grå och mörka!

    SvaraRadera
  3. Vi åt ocå planka ikväll, med älgfile och potatismos med jordärtskocka. Sååå gott!!

    Jättefin ljuskrona! Jag vill jättegärna se fler bilder!!

    SvaraRadera
  4. Vilken kontrast mot vårat hem! Jag tänder typ aldrig ljus! Är själv rädd för ljus, tändstickor o. att någon ska bränna sig. Okontrollerad eld.. hua! Så när vi fick stömavbrott förra veckan var det svart hemma! Hittade bara 2 ljus att tända.
    Men jag tycker att det ser mysigt ut o. jag ser gärna mer hemma bilder hos dig =)

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥