söndag 27 november 2011

Smartbox

Nu har vi landat hemma igen. Plockat upp grejerna. Och laddat tvättmaskinen. Känns som att jag inte gör mer än å tvättar å packar om. Reser ju ganska mycket i jobbet nu i början och nästa söndag ska väskan packas igen... Så nu undrar ni säkert varför vi åker bort när vi hellre kan umgås med våra underbara barn? Jo det ska jag berätta. =) Vi fick en sådan här i julklapp förra året av min mamma:



En smartbox.
En perfekt present på massa olika hotell och herrgårdar att välja mellan.
Vi hade sparat på den tills nu, vi behövde ändå fixa lite julklappar nu innan jul så vi valde ett hotell i Karlstad. Det var jätte mysigt. Bara vi två. ♥ (Nä, moster H inget frieri...)
Så fort vi klev innanför dörren här hemma önskade vi oss samma julklapp i år.


Barnen var superglada att se oss och de fick varsinn liten grej.
Axel har länge önskat sig ett hårband/svettband.
Så när jag fick se detta på stadium visste jag att han skulle älska det! =)


Ellen fick en supersnygg vit bolero men med tanke på att den var vit tog vi av den direkt...
...en olycka händer så lätt...
Lika som det gjorde när hon plockade igenom min necessär, fick tag i "dust it" pulvret (den röda burken till höger) och hade ut det i hela necessären, på hallgolvet och hela sig själv... "Dust it" är en form av rootlifter som man har i hårbotten för volym, förbannat "kladdigt", strävt och allmänt jobbigt att försöka tvätta bort allt....
...men inte har vi något annat för oss en söndags kväll inte...;-)

3 kommentarer:

  1. Åh en olycka händer så lätt;)
    Härligt med såna presenter, sån ska jag oxå önska mej!!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Ett tips! Proffs har ett volympulver som kostar typ 40 kr som jag tycker funkar lika bra som dust it och det är ju betydligt billigare! Så kan Ellen få en egen burk. ;)

    SvaraRadera
  3. Nej, nu är det upp till bevis för dig gumman. Visa att du är en driftig kvinna och FRIA till mannen i ditt liv! Om inte före så nästa år, är det inte skottår? då får kvinnan fria..
    Kram från moster H!!!

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥