söndag 2 september 2012

Flickrum del 1...

ÄNTLIGEN!!! Har jag tagit tag i Ellens rum! Och jag är bara sååå glad att jag har börjat för nu går det inte att sluta! =) Det började väl med att vi skulle städa igår tror jag... Men jag drar ju ALLTID igång med allt annat samtidigt så det blev inte så långdragen städning...
Jag var så hissig att komma igång så jag glömde att ta före-kort, sorry! Det är ju så kul att se före och efter bilder men ni kan väl försöka föreställa er... Hon hade ett barnrum utan röd tråd. Här finns några bilder. Ett rum som blev hennes för att storebrorsan inte ville ha det. Hon flyttade in där när hon var 5 månader. Och hon har redan hunnit ha 3 olika sängar där inne. För ett tag sedan bytte vi till en vanlig 90 cm bred säng och det är det bästa så man kan ligga skönt bredvid henne och läsa. ♥ Och hon har haft alla sorters leksaker där inne för att hon skulle få välja vad HON ville leka med. Bilar, dockor, nallar, kläder, tågbana, lego mm mm... Suck, för mycke grejer med andra ord! Så nu håller jag på att fixa iordning det som hon leker med just nu. Här är en före-bild på gardinerna innan jag tog ner dem idag...



Och denna hylla hade hon i sitt rum men den åkte ut i hallen igår, för jag behövde måla golvlisterna till och med... Så nu står den i hallen uppe så det får bli nästa projekt att ställa iordning...

Nu var det ju det här med att jag ALLTID ska fixa med ALLT samtidigt... Så jag drog igång projektet "nya" gardiner till Ellen också... Så klippa klippa klippa ut hjärtan och figurer. Nåla fast dem med massor av nålar...suck... Och sedan sy med sick sack runt dem i olika färger...


När jag nålat färdigt den första längden tänkte jag allt mer än en gång... -Vad har jag gett mig in på??

Men några timmar senare känner jag mig nöjd med första delen på Ellens nya rum...



Gardinerna blev supersöta och hörnan med EGEN SPEGEL blev en riktig hitt! :-)




En till lampa som hänger precis ovanför hörnan gör det extra mysigt...


...en lampa som Ellen fått av min kära kusin Matilda, och Ellen är sååå stolt över den! ♥



Det var alltså första delen flickrum. Och minen när Ellen fick se hörnan när hon kom hem från sin övernattning hos mormor, den var obeskrivlig... ♥ Sååååå glad! Såååå nöjd! Hon bara log och fnittrade! ♥ En alldeles egen spegel till och med... :-)
Hoppas hon blir lika nöjd med resten av rummet sen...
...för det kommer mera...
Och denna gång hann jag nästan med att ta en före-bild...



Det är ju tur att man har något att göra när man går här hemma genomförkyld... :-) TUR också att förkylningen kom på besök nu när jag ändå är ledig några dagar och när jag ändå har springförbud liksom...;-) :-)

11 kommentarer:

  1. Åhhh guuuud så fint! Och gardinerna, wow!!!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Men gud så fint. I lööövvvv. Gulligt för Ellen!
    Kram moster H.

    SvaraRadera
  3. Så glad man blir av färg! Gardinerna har du varit riktigt duktig med, och tålmodig måste jag skriva. Pillrigt att sy runt alla tyglappar?!
    Fick ett nostalgiskt åhhh! när jag såg den uppblåsbara spegeln. Jag har haft 2 mindre format av den i flickrummet =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) Jo jag glömde ju skriva det... Spegeln har jag såklart kvar sedan mitt flickrum!! :-)
      Tack för fina ord!! :-) Kramar!

      Radera
  4. Jätte gulligt! Förstår att hon blev glad !
    Vill gärna köpa den gamla gardinen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmm...ååå jag å grejer...ligger nog lite för mycket "känslor" kvar i den gardinen... Lägger den på hög ett tag men jag hör av mig om jag ångrar mig! :-)

      Radera
    2. jag väntar...
      försöker med tankeöverföring:
      sälj den , sälj den....
      Är tyvärr lika fast vid saker själv
      så jag förstår mer än väl

      Radera
  5. Jättefint!!! va du är duktig.

    SvaraRadera
  6. Men så fint du har gjort det,förstår att lillstumpan blev glad. Kram Cina

    SvaraRadera
  7. Superimponerad av gardinerna.... vilket tålamod, vilken ork!!! Och jag förstår att tjejen är nöjd med rummet, sååå mysigt!

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥