söndag 30 september 2012

Förlåt.

Men nu då.
Nu kanske jag får ihop ett inlägg.
Om jag kan slita mig från Yatzy.
Yatzy liksom...? Dessutom mot Magnus, i ett spel på iphonen.
Jösses liksom, så exhalterande! Nä.
MEN jag kan inte slita mig. Förlåt.
Så det är det jag gör när jag inte bloggar alltså. En ursäkt för att jag inte uppdaterat.
Dåligt, jag vet.
Sen gör jag ju endel andra saker också som att sova -lite, äta -mycket, leka -endel, jobba -mycket, pussas å kramas -mycket, träna -endel, kolla om Frun uppdaterat -mycket, surfa -endel och som idag, Shoppat -mycket...
Vi drog upp till kläppen för att skaffa säsongens liftkort. Endast 500 kr./vuxen. Ett mycket förmånligt erbjudande som boende i kommunen får ta del av.



Helt lovely! :-)
Så eftersom liftkorten var kirrade kändes det som att nya skidkläder mm. var ett stort behov så vi fortsatte uppöver mot fjället...


...och lyckades inhandla jacka, byxa och pjäxor åt Magnus. Jacka, mössa och pjäxor åt Axel och själv fick jag också jacka och byxor...


Gött å ha det klart liksom.
För snart är snön här.
Burr!
Fryser som en lort hela tiden. Sitter med fliströjan på hemma. Virar in mig i morgonrocken så fort det går. Vrider upp värmen på jobbet så de andra storknar. Burr!


Mamma gör en god spenatsoppa så att värmen kommer tillbaka en sväng. Gött!

Just ja. Jag skulle ju berätta lite om förra helgen. OJ vilken helg det var! :-) SÅÅÅÅ KUL!! Så mycket gemenskap! Vi hade medarbetarmöte i Tällberg för alla medarbetare i detta område, 13 butiker, samtidigt på 26(tror jag det var) andra ställen i sverige samtidigt. Skit coolt! Företagsledningen bjöd på sig själva och rockade loss, playback, till "You're simply the best" med Tina Turner. För att, vi är bäst så klart! :-) Jag är så glad att jag valde detta företag! En rolig helg som krävt mycket planering från oss som var ansvariga. Fulla av energi åkte vi hemåt på söndagskvällen. Inga fler detaljer, ni såg ju mig i peruken, ett par inlägg längre ner, vi uppträdde inför medarbetarna med en sång som vi (mest jag och Magnus faktiskt) skrivit, iförda peruk, fotbollsstrumpor och hockeytröjor som luktade som en hockeytröja luktar.........:-)

Så förlåt. För när måndagen kom och vi satt på barnläkarmottagningen och fick höra att Axel är under medicinerad fastän han tar medicin varje dag, ja då vill jag lova er att jag svalde och blinkade frenetiskt för att få bort klumpar och översvämningen i ögonen... Nu håller jag mina tummar att detta blir bättre för det är inte kul när det är ens barn som kämpar..♥ Men om 25 år är hans lungor färdigutvecklade och förhoppningsvis hjälper dessa mediciner till så att hans lungor ser ut som andra i hans ålder. Jag har ju klarat mig, eller hur. Jag som också fick utskrivet nya mediciner i veckan, lika som honom. Men bara att tas vid behov.
Ja denna vecka var tuff. Nästa vecka blir bättre. Fylld av jobb, kärlek och glädje.

Och lite mer träning vore kul att få in... I går morse smög jag upp på ett av gymmets löpband. Eftersom jag fått tillåtelse att testa springa på måndag, kunde jag inte håll mig, utan testade redan igår...


Gick bra. Kände mig lite suddig, precis som bilden faktiskt, men helt ok! Fast jag hade inte väntat mig annat. Det går alltid bra precis då när jag tränar. Det onda benet kommer sen, till kvällen eller dagen efter. Så nu skulle jag känna efter, på riktigt. Och vet ni vad jag tror inte det känns något...än. Så på måndag ska jag testa lite igen. I morgon blir det förhoppningsvis ett styrkepass om tiden räcker till det vill säga...

Så förlåt. För att detta blev ett super konstigt inlägg. Men de e min blogg och du väljer att läsa. Vilken makt man har va?! :-) Eller det kanske inte är någon som läser detta konstiga inlägg.

Ja men så måste jag bara säga förlåt igen. För i morrn bitti kommer jag att vara världens tröttaste mamma. Hoppas innerligt att dessa juveler sover skönt HELA natten...


Tack för att ni alla finns! ♥

4 kommentarer:

  1. Konstigt inlägg till trots...I like ya! :)

    SvaraRadera
  2. Vad är rätt å fel då??? ;-) Det är ju DIN blogg, å jag älskar att kunna följa dig i den!! "konstiga" inlägg är ju faktiskt lite spännande vet ju inte vad som väntar längre ner när man läser!! Inget att be om ursäkt alls för!! Så... nu fick du em konstig kommentar oxå!! ;-) kram Lena

    SvaraRadera
  3. Meeeen hallå, vad är det du ber om ursäkt för?
    Du är grym, älskar din blogg!!!
    Pussar o kramar K

    SvaraRadera
  4. Hej fina du!

    Jag blir glad när du skriver att du kollar om jag uppdaterat. Så glad!

    Å så är jag avundsjuk för du verkar ha ett fantastiskt fint hem! Har sagt det förr men säger det igen, du har öga för inredning. Urgulligt lekkök!

    Många kramar till dej och hoppas att din fina son blir bra!

    Kicki

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥