söndag 9 september 2012

Fotbollsmatch, kalas och bröllop!

Idag var det äntligen dags för första riktiga fotbollsmatchen för Axel. Gissa om det var pirrigt?!
Jo då, en hel del...sedan de fick veta att det skulle äga rum en match idag har de väl varit extra pirriga! :-)

Och oj oj oj! Vad duktiga de var! Så kul att se, passade till varandra och gjorde massvis med mål! När de ledde med 6-0 så satte motståndar laget in två extra spelare, så de spelade 7 mot 5...reglerna är sådana tydligen. Då kom de givetvis i kapp och vi har väl inte riktigt någon koll på vem som vann men det var ju inte det viktigaste... Det viktiga var att de hade så KUL! Det riktigt lyste ur ögonen på dem!! :-)




Axel i tröjnummer 12!
 
Annars har helgen gått helt i kalasandets tecken. Vi började med 50-års kalas för Moster K på dagen igår. Så kul att se delar av släkten igen! Massa mostrar, morbror och deras respektive...massa kusiner och kusinbarn och morfar såklart! Fick träffa nya tillskotten till familjen, Isak och Otis, såååå söta!! ♥ (och NEJ jag blir inte sugen på ett till barn...svarade på den frågan ett antal gånger under eftermiddan...;-))  God smörgåstårta och trevlig stämning! Axel sålde jultidningar och kom långt upp i premierna...;-) Har tyvärr inga braiga bilder att lägga upp. Jag hade inte tid att ta kort, luktade bara på bebisar juh...;-) Eller några bilder finns ju men inge som jag törs lägga upp...mostrar och deras män i "mössor" som en gammelmoster från finland sytt... Det hade väl varit något det?! ;-) Men som sagt vi kan ju inte skapa ett inbördeskrig inom släkten heller...räcker med bilden jag la på instagram på söta Emma...;-) :-)
 
Sedan var det bara att hem och svira om!
För nu skulle jag och mamma på Annas 40-års kalas. Jag hade snabb-scrappat ett kort...
 

Och såg fram emot ett roligt kalas! Det var också roligt men det blev ett väldigt rörande kalas då "födelsedagsbarnet" efter förrätten hade "fått" en säck med något i som hon skulle ta på sig...
...när hon sedan kom fram på scenen igen i klädd brudklänning tillsammans med sin blivande man...ja då önskar man att man hade haft den där berömda vattenfasta mascaran igen... ♥

 
Suddig bild...precis som mina linser... Men vilken fin brud! Så kul att få vara med! ♥ Önskar dem all lycka! En trevlig kväll med god mat och dryck och fina tal och spex för de nygifta! Så efter klockan slagit 01 tog vi på oss massor med kläder och cyklade hemåt i minusgraderna...
...väl hemma la jag denna bild på instagram...
 
 
...jösses...
 
En BRA helg tog slut alldeles för fort igen... Och nu sängen. För tidigt imorrn bitti pyser jag till vackra Tällberg!


3 kommentarer:

  1. Åååå överraskningsbröllop! Så härligt!

    SvaraRadera
  2. Det är okej att snosa och mysa med bebisutan att bums vilja ha en till själv!
    Så fränt med överraskningsbröllop!!!
    Själv väntar jag på att fler av de jag känner ska gifta sig,
    vil lså gärna gå på bröllop
    Ja eller bara fest...skit så länge sen!!

    SvaraRadera
  3. Jag vill också gå på bröllop igen men absolut inte ett överraskningsbröllop om min enda dotter ska gifta sig tänk om jag är helt fel klädd och så ska jag ha hatt när hon gifter sig. Så alla andra får gärna ha det men inte min dotter!
    Vilka fina bilder du fick till på matchen.

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥