söndag 16 september 2012

Flickrum del 2

Eftersom vi jämt är i köket, stora som små, har jag haft lite svårt för att inreda Ellens "köksdel" uppe i hennes rum. Jag har känt att är det verkligen så smart? Nog leker hon på sitt rum, det gör hon och hon älskar det. Men när hon ska bjuda dockorna och oss andra på mat så blir det naturligt att vi gör det här nere i köket, där lilla bordet står...


Så här såg det alltså ut här innan...

 
Gott om plats och luftigt! Gött, med andra ord!
Men jag är som jag är...
...så efter en sekunds funderande drog jag igång projekt: Fixa kökshörna åt Ellen!

 
Så efter att ha sytt och skruvat lite idag...
...så är jag nöjd med resultatet!

 
Ja, verkligen supernöjd! Jag älskar det! :-)


Och jag hoppas verkligen att min dotter gör detsamma... ♥
 
Mini-kökshanddukarna som jag sytt av vanliga kökshanddukar...


Hyllorna som jag målat i rosa och gult bara för att det är så sött...


Mina små söta kastruller, upphängda på små spikar på sidan, som jag hade när jag var liten...
...ååååh, vad jag älskar dem!
 
Resultatet från andra hållet...


...fattas några små grejer bara för "rätta touchen" som en liten söt trasmatta...♥
 
Och "rumsavdelaren" som jag bara -ååååh! Vart skulle dessa passa in...?
Ja, det ser ni såklart, här! :-) Jag bara älskar de små hurtsarna i sin orginalfärg!


Så flickrum del 2 blev alltså en del av vårt kök. :-)
Men någon gång blir det kanske färdigt uppe i Ellens rum också...
...och jag lovar, då kommer flickrum del 3! :-)
 
Förresten, märks det att...
...Jag älskar detta!?! :-)

6 kommentarer:

  1. Ååååh! Jag vill också leka där! Helmysigt!

    SvaraRadera
  2. Ååå vad fint det blev! Riktigt mysigt!! Älskar färgerna, och rosa och gult ihop är verkligen fint. Det gjorde du bra! :)

    SvaraRadera
  3. Guuu så snyggt! Inspirerande! Kreativt! Säger som Diddi - det lockar till lek =)
    En sak som jag noterade o. som jag tror gör rummet extra luftigt är att ni inte har ett element under fönstret.

    Riktigt mysigt o. fint! o. jag noterar alla loppis? fynd. Retro! Love.

    SvaraRadera
  4. Gud så gulligt! I lööövvv.
    kram från moster H!

    SvaraRadera
  5. Rackarns så häftigt !
    Lockar verkligen till lek !!
    Du är duktig !

    SvaraRadera
  6. Men så fiiiint! Du har verkligen öga för inredning! Avis...

    Tack för tips till kalaset. Glasstrutar it is :)

    KRAM!
    Kicki

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥