söndag 17 oktober 2010

Dags att bekänna...

...det gick liiiite för fort där, förra söndagen när vi hade 1-års kalas för Ellen...
Jag hade mycket att stå i och min älskade andra hälft erbjöd sig att dekorera tårtan.
-Suuuperbra bara att pynta med gelehallon, sa jag.
För dagen innan hade jag gjort iordning tårtan med fyllning och "allt" för att den skulle gotta till sig under natten...
...det enda jag skulle fixa med dagen efter var MER GRÄDDE och gelehallon.
Hmmmm...problemet var det att jag inte sa till Magnus om att det skulle vara mer grädde utanpå...
...så när jag på måndagen skulle bjuda kära vänner på resterna av tårtan och ta en bit själv eftersom jag inte tog någon på 1-års kalaset, får jag skåda detta....



...INGEN GRÄDDE på en GRÄDDTÅRTA??!!!
Gästerna på kalaset måste tro att vi inte e riktigt kloka!!!
Frågade mamma om inte hon ätit av tårtan? Och varför hon inte sa något? Fick till svar att, hon trodde det var något nytt jag hittat på och att det skulle va så........



6 kommentarer:

  1. *asg* Tack för att jag fick skratta idag!! Underbart!!!!;-)
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Hahahahaha Marie!! Ja hur är de dom säger, mycket kolhydrater å lite fett =)

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha vilket gott skratt jag fick...så typiskt, jag kunde ha gjort precis samma sak :-)
    Läst några inlägg på din blogg, du skriver underhållande och roligt :-) Kram Marie E

    SvaraRadera
  4. jag åt av tårtan... inge fel alls på den....! tyckte väl att varianten va lite olikt dig.. :-) Krams

    SvaraRadera
  5. även om ja e en stor och erfaren tårtoman så tänkte ja inte ens på de!!

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥