lördag 23 oktober 2010

Huset...

Eftersom jag varit vaken sedan 04.40 med den här lilla stumpan...
...så kan jag passa på att göra ett inlägg om huset.
Det är inte så lätt att hitta bilderna på huset i denna dator då det finns sååå KOPIÖST MYCKE bilder på barnen! =)
Men hittade en sedan den 16 maj, då hade Magnus rivit farstun.
Och jag vet att jag tänkte första gången när jag gick uppför källartrappen med barn och kassar att:
-Ta det lugnt det är ju bara i 4 månader...tänk vad bra det blir när det blir klart!
Hade jag vetat att jag går här idag och fortfarande trampar uppöver denna trånga källartrapp, så hade jag nog brutit ihop då...
Det här var ett år då jag skulle njuta av att vara hemma med barnen. Inte gå och vara irriterad på att inte kunna använda gården som jag ville. Axel skulle kunna springa ut och in som han ville under hela sommaren...
...det blev inte som jag tänkt mig...
Misstolka mig inte nu, jag har verkligen älskat att varit hemma med barnen hela sommaren det har varit underbart! Och tack vare vår långsemester i Helsingborg (och några ljusglimtar här hemma) ser jag tillbaka på sommaren med ett leende på läpparna...

Hur som helst, så här såg huset ut den 15 oktober...


...inte som planerat, det skulle ju varit klart, men det går framåt i alla fall...
Och idag ska det planeras för fulla muggar, kolla golv, kakel, klinkers, mm. mm. mm...
SÅ KUL men ack SÅÅÅÅ SVÅRT!!!

4 kommentarer:

  1. Åh, förstår frustrationen! MEN det ser jättefint ut och blir ju säkert dubbelt så skönt när det väl blir färdigt!!
    Tänk dock en extra gång på svarta golv......;-) Skitsnyggt men ALLT syns!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Usch å fy... MEN SÅÅÅÅÅ bra det blir!! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag ryser lite lätt när jag tänker på hur det är att vänta på att det ska bli klart... Men oj oj oj vad underbart det är när det är klart! Jag kan fortfarande stanna till på gården och tänka "Wow! Jag bor verkligen här!" och bli varm i hela kroppen!

    Häng i!!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Snnnaaart så;-) Men tänk så bra de kommer bli när det blir klart!!!
    Kram K

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥