fredag 15 oktober 2010

Om nu glassbils-helveten väcker Ellen, som jag äntligen fått att sova ute i vagnen, då....


....


Ja, så lät det igår på eftermiddan. Givetvis vaknade Ellen av glassbilen och då hade hon bara sovit 10 minuter. Kan säga att jag var måttligt road...TUR för glassbils-förarn att han inte svänger upp på vår gård, det hade lätt kunnat bli en situation här då...

Idag är en annan dag!! =) Vaknade 6.30 av att Axel vill gå ner å se på tv. -Häpp! Ellen sover ännu!!??!!!
Du får ligga kvar en stund till blir svaret då. Ellen vaknade efter 10 min och vi gick ner allihopa utsövda(?)... För tro inte att vi sovit oavbrutet en hel natt, var in till Ellen 3.40 men hon ville inte somna om först. Sen tog vi oss en tur på övervåningen, bytte blöja och hon somnade om direkt!!! Jippi, inget gör mig gladare just nu!!!
Sömnen är sååå otroligt viktig! Hade huvudvärk typ femte dagen i rad igår...inte så att jag har ont hela dagarna utan det är antingen morgon/förmidda eller eftermidda/kväll. Hoppas jag slipper det idag, för idag är det Mamma-Axel dag!! Som vi ska njuta! ♥
Ellen får ha Mormor-dag, inte fy skam det heller! =)
Och kanske kanske vi får fylla vårt sömn-behov natten som kommer........

1 kommentar:

  1. Ååå va lovley att sova "nästan" hela natten!! Man blir precis tokig om man inte får sova har jag märkt nu;-)
    ja denna glassbil kommer i tid och otid. Här kommer den oftast vid halv nio på måndag kvällarna.. Precis när barnen har börjat knoppa in...:-( Jäkla glassbil...;-)
    Ha en mysig fredags kväll!!
    Puss o kram

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥