måndag 18 mars 2013

Godaste müslin!

För ett tag sedan kom jag på att jag skulle vilja göra egen müsli. Jag hade inget recept men i samma veva så la Linnéa(Hennes blogg hittar ni här till höger, "jag är iallafall yngre än...") ut en bild på sin egen gjorda müsli. Så jag fick receptet, gjorde müslin fast med mina ingredienser, inga hasselnötter i för leva vill jag ju fortsätta göra...;-)
Jag har babblat gott om denna müsli sedan första dagen, den är sååå god och enkel att göra! Längtar till varje morgon när det är frukostdags! Här slinker det ju ner en filtallrik lite då och då så det går åt lite müsli...
Så här delar jag nu med mig av receptet jag fick av Linnéa, fast så som jag gör den då:
Häll dinkelflingor, pumpakärnor, solroskärnor, linfrön och physilliumfrön på en plåt. In i ugnen i 20 min, på 200 grader och blanda var femte minut så det inte bränns. När man tagit ut den ur ugnen slår jag på russin. Låt svalna och häll upp i en burk! Klart!!
Man kan alltså blanda i nötter, kokos och andra torkade frukter om man vill. :-)


2 kommentarer:

  1. Mmmm godaste muslin!! Och billigt! Vad kul att du tyckte så mycket om den!

    SvaraRadera
  2. Det där måste jag prova. Låter gott! Från moster H...

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥