måndag 25 mars 2013

Min dag...

...har faktiskt varit helt okej. Ska inte klaga, den hade kunnat varit värre...
När Axel redan igår kväll klagade på ont i benen så förstod jag att det kunde bli en tuff natt. Så när Ellen ropade på mig sent igår kväll var det bara att traska upp och hämta henne. Ont i benen...
Tänk att så är det ofta, har Axel växtvärk så har hon också. Utan att de vet om att den andra har det.
Så jag har masserat hennes ben till och från hela natten, känns som mest hela tiden. Orkade inte gå upp och kolla vad som fanns i medicinskåpet till henne. Vet ju att vi fått ormsalva som jag skulle testa men vågade inte testa på henne innan jag kollat på mig själv först. 
Så när jag imorse började få en massa gulliga sms så tårades ögonen direkt. Visste att det skule bli en sådan där känslosam dag, när man vet att det blir bättre efter lunch... :-) Till lunch skulle jag och ta min sista twinrix-spruta, så nu äntligen är jag färdig med det...började nämligen vaccinera mig år 2004...men inte fått till det förrän nu...seg, jag vet... Så efter att varit nervös för det släppte spänningarna och migränen kom som ett brev på posten, i med en migräntablett och ignorera... Går inte att vara liggandes nu...
Det blev bättre och ännu bättre efter fikarasten på eftermiddan, för då kom en mycket kär vän med en liten present till mig på jobbet... ♥ Sååååå uppskattat!!
Och nu till kvällen har jag tagit en "hutt" drickvaccin så att jag ska kunna njuta ordentligt på min semester............... :-)
Nu är klockan låååångt efter läggdags och jag kan inte förstå att jag sitter här liksom. Men jag tänkte att ni kära läsare skulle få läsa om min 33-års dag...intressant va?! ;-)

Här kommer i alla fall lite bilder från helgen:

 
Stolta barn som fått åka skoter med morbror två gånger under helgen! ♥

 
Hockeyspelande killar medans vi tjejer tog en promenix ner till OK för att köpa...

 
GLASS!!

 
Finaste pojken ever...! ♥


 
Här hade jag kunnat sitta hur länge som helst...
...men med myror i brallan blev det nog bara en kvart...


 
Hoppas nästa helg också bjuder på toppen väder!
 
Lördagkväll...

 
...Earth hour... Med tända levande ljus i hela huset och kortspel.
Såååååå mysigt! ♥

 
Blev på söndagen firad av nära å kära och bjöd på smörgåstårta istället för vanlig tårta.

Ellen och jag har påskpyntat... ♥

4 kommentarer:

  1. Vad har jag missat ?!!!!
    Vart har du klickat?!!!!
    När, vart och 100 frågor till..

    I vilket fall
    Ha det underbart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Faktiskt är det inte jag som klickat, utan min personlige bokare, jag orkar ju inte hålla på å kolla å så...:-)
      Vi ska ha det underbart, jag lovar!!! :-) :-)
      Förstår att du vill veta mer...kanske en annan dag....eller när jag e på plats... :-)
      Kram!

      Radera
  2. Marie, tål dina barn nötter? Har hört flera som ger sina barn några paranötter per dag vid växtvärk och det verkar hjälpa. De innehåller visst mycket selen som kan behövas vid växtvärk. Har ingen personlig erfarenhet av det men kan kanske vara värt ett försök?
    Kram från Ia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha! Tack för tipset!! Men nä, tyvärr ska inte äta nötter eftersom de är så allergiska mot päls och pollen...
      Men det är ju bra tips för andra! :-)
      Tack Ia! Kramar

      Radera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥