lördag 24 mars 2012

Ny säng!

Förra helgen fixade vi till i Axels rum. Han har fått en ny säng, eller en resårmadrass med ben på.
Men han ville gärna ha det mysigare, som en koja...typ...
Så jag frågade min otroligt smarta moster om hon hade något tips på hur vi kunde göra?
Och det hade hon såklart! =)

Sätt upp en rejäl skena i taket och ett tungt draperi på.
Sen ställer ni en hylla i fotändan som ni skruvar fast i en vägg som ni bygger upp.
Rejält men ändå inte liksom. (Jo då, hon har massa säkerhetstänk så jag är inte säker på att vår lösning går igenom än eftersom hon inte sett den...)
Skruva upp en lampa på väggen. (Inga lösa lampor som kan ramla.)


Just nu agerar tv-rummets röda sammets gardiner som draperi.
En önskan om mörkblått draperi finns men jag har inte fått tag i något tyg ännu...
Skenan i taket, OSB-skivan och reglar finns att köpa på Malung-Sälen Bygg och Järn. =)




Verkar som att han trivs! =)

4 kommentarer:

  1. Oooh så bra det blev! Hoppas Axel är nöjd! Och tröjan är på plats ser jag! Kram moster A

    SvaraRadera
  2. Kanonfint! Cajsa hälsar till Axel att hon tycker han fått det jättefint och sååå mysigt :)

    SvaraRadera
  3. Men guuud så fint! Jag trodde bilden var en inspirationsbild från nätet först!

    SvaraRadera
  4. Meeeen guuud så fint! Nu nlev jag sååå sugen på att fixa ungarnas rum;-)
    kRAM k

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥