onsdag 15 juni 2011

Ska svamla av mig lite...

...tänkte jag...

Först och främst.
Det går sönder mycke grejer i detta hus...
Vi har haft 8 fina glas från Sagaform, 4 röda och 4 gröna. Nu finns bara dom gröna kvar...
...6 st superfestliga glas från IKEA som inte finns i sortiment längre...finns bara 3 kvar...
Skålar tycker jag om att köpa. Älskar färg-glada skålar. Olika för olika saker...godis, chips, popcorn mm... Ett antal har gått sönder under åren...
Ipoden...spräckt...
Vem?? Undrar ni säkert...vem av barnen??
Nä, just det. Ingen, den skyldiga sitter här bakom skärmen....
Det är ett faktum, jag är lite klantig och släpphändt...

Men...


...börjar se ett mönster...
Högen till vänster = min.
Högen till höger = min dotters.
Oj oj oj...säger jag bara.
Dags att öppna ett porslinskonto kanske?

Igår kväll var vi och alla biljoner knott på sommarfest med dagis till Kvarnstensbrottet.
Vi hade uppehåll men regnkläderna fick sitta på i alla fall då knotten verkligen hade invasion!
Här kommer lite bilder.





Axel med bästa Anton och Melwin.


Och detta är vad jag pysslat med hela förra veckan så fort jag fick en liten stund över, för vi märkte kanske att jag inte ens prioriterade att blogga...;-)
Här kommer resultatet:



Ett album från Möhippan i Göteborg.
Scrappade sidor, mer eller mindre... =)
Ni får inte se innehållet, det behåller vi djupt i våra hjärtan vi som var med...♥

När jag nu också är inne på Malin och Daniels bröllop igen så måste jag få berätta om en annan grej. Blande det häftigaste jag varit med om, hände där i kyrkan:
Kyrkklockorna slår ding ding ding ding...........
Stora portarna öppnas...
Vi reser oss upp, vänder oss om lite och kikar ut över gången och...
Karin drar igång jordens värsta kulning!!! Så OOooooootroligt maffigt och häftigt!!
Tuppskinnet var ett faktum! Tårarna brände och började rulla redan där....
Ryser nu också...kan inte berätta om det utan att rysa!
Gud va coolt det var! Karin, du e BÄST!
När Karin blir tyst går Lejsme-Pärs brudmarsch igång och först i följet går makarna Nordhag spelandes på sina fioler. Och efter skrider brudparet med följe in i kyrkan...
...och vi andra kan fortsätta att tårka tårarna... ♥

Som ni märker kommer jag att leva på denna helg lääänge....=)

Svammel svammel svammel... sitter du fortfarnade och läser beundrar jag dig...
För skit också va långt det blev, förlåt....
Hur osm helst efter dubbla pass på gymmet nu ikväll finns nu ingen som helst energi kvar och jag ska stupa i säng!

2 kommentarer:

  1. Hmm känner igen de där med att vara svammlig...;-) Här går de oxå jämt sönder grejer;-)
    Åhh jag ryser bara jag läser vad du skriver! Hade varit grymt roligt att se MALIN stå brud! Hoppas påå att få se dej som brud snart då;-)
    Puss på dej härliga du!

    SvaraRadera
  2. Öööh kan du och dottern ta något annat porslin, typ de i loppislådan...

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥