måndag 13 juni 2011

Sommarlov!

Ja idag var första dagen på sommarlovet. =)
Axel ville baka en sockerkaka med chokladsmak och det lät ju inte helt fel tyckte jag.



Så koncentrerad!!


Smaka på smeten när kakan är färdig...


Tada!!


Mmmm.... Riktigt god!


Så i torsdags hade Axel med sig paket till sina goa fröknar på dagis, eftersom det var hans sista dag.
Fredagar är som bekant alltid hans lediga dag...=)





Kan säga att tårarna verkligen brände i ögonen den dagen...
Pärmar med foton och teckningar, en cd-skiva med kort på Axel från hans tid på Violen, fick vi med oss hem.
-Sista gången jag hämtar honom här...tänkte jag när vi åkte därifrån och tårarna rullade nerför kinderna... 
Och jo jo, tårarna fortsatte att rulla när vi sedan satt å kollade i pärmarna och på cd´n när vi kom hem. Vilket jobb dom söta fröknarna lägger ner, alla kärlek till er! ♥


Så här såg det ut på Onsdag morgon. Axel testar bära sin tunga ryggsäck hemma.
I den fanns ombyte, regnkläder, stövlar och fika för alla blivande 6-åringar skulle upp till Hundfjället och gå trollskogen.
Åka buss själv med de andra barnen och Diddi skulle Axel göra.
Och det blev en mycket lyckad tripp upp till Sälen.
En nöjd pojk klev av bussen. Men var inte ryggsäcken lite för tom?
-Har du verkligen stövlarna med dig hem? frågade jag.
-Ja, Diddi bär min påse. sa han och ryckte lite lätt på axlarna.
Och mycke riktigt Diddi kliver ur bussen med sin egen ryggsäck OCH Axels påse.
Jag sa till Axel att det var ju 8 barn med från violen, tänk om Diddi skulle behöva bära 7 påsar till??
-Nej mamma, dom andra bar sitt själv...
Min lilla lilla filur (hm, latmask..;-)) gör det alltid enkelt för sig! =)

5 kommentarer:

  1. Så fina bilder! Ser ut som en toppendag att fira sommarlovets första dag.
    Min W har oxå alltid varit ledig fredagar o. det fortsatte vi med i f-klassen. Helt ok att missa en dag där. När de börjar skolan blir det skolplikt o. då måste de gå alla dagar. Så passa på att vara ledig om ni kan! (nu börjar du iofs jobba till hösten?)

    SvaraRadera
  2. Ha ha det var de bästa jag har hört på länge;-) De bär sina påsar själv;-) *fniss*
    Underbara bilder! Kakan ser guuuudlomligt god ut! Attans att det är sååå många mil ifrån oss, annars hade jag kommit på bums med mina barn och fikat!
    Kram K

    SvaraRadera
  3. Han e väl för go, Axel!!!! Kram från kusin Linda

    SvaraRadera
  4. All kärlek tillbaka till er också. Vi är så otroligt tacksamma för att vi har fått låna Axel dom här åren för han är en riktig pärla!!! Och förresten - vi hade stövelpåsen i bussen hela promenaden, hihi!

    SvaraRadera
  5. Åååå Lilla Axel, är han skolpojke nu?
    Gud så vemodigt att sluta på förskolan. Fröknarna fick underbara kort!Dom saknar han säkert redan. Och vilken smarrig kaka. Kram från moster H.

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥