fredag 18 februari 2011

Fredag..........

Det här skrev jag imorse vid nio tiden, hann inte "publicera inlägget" då utan slog ihop datorn för det blev för mycket runt om...barnen slet i mig och jag höll på att rasa ihop:


Det är sådana här dagar som jag önskar att jag jobbade. Åka till jobbet, (barnen är lyckliga på förskolan) dra fram en pall med varor och nö-plocka upp den! Slita så svetten lackar...få ut all konstig energi på nått vettigt istället för att göra som jag vet att jag kommer att göra idag...

...jag vet redan nu hur dagen kommer att se ut. Jag vill INTE att den ska se ut så men jag har inte makten över min kropp och knopp att förändra tänket...
...hjälp mig...eller jag skriver lite så kanske jag kan hjälpa mig själv att förändra just MIG SJÄLV för jag vet att det är hos mig det sitter...
För såvitt jag vet är barnen och hemmet dem samma som igår men jag ser annorlunda på dem idag...så kan bara relatera det till PMS...j-vla S K I T... Men ny metod är påbörjad, kan dessvärre ta några månader innan det funkar, men det är det värt...ett snart 31-årigt liv i berg och dal bana SKA förändras.

Okej, så här kommer vår dag att se ut:
Fredag. Hemmet ser ut som helvetet själv. Jag gjorde "misstaget" att unna mig superkul energi-laddning hos bästa Janet igår kväll, verkligen bland det trevligaste som finns....♥
...men hade jag varit hemma så hade jag hunnit få undan allt skit som ligger överallt. Leksaker så långt ögat kan nå, jag plockar å plockar men de hjälper inte... Dammet som ligger tjockt på all "ren" yta...
Hade jag haft pengar skulle jag ringa in en städfirma, ta med mig barnen å dra...
...för på neutral mark blir jag inte heller lika irriterad på barnen som jag vet att jag kommer att bli idag...
...irriterad är väl bara förnamnet!!



Ja så långt hann jag skriva då... Nu kan jag berätta att det inte alls blev som jag farade. Axel ringde Melwin och frågade om han ville komma och leka och tack gode gud att han ville det!! Jeanette skjutsade hit honom och frågade om Ellen ville följa med henne ut på en promenad...jag höll på att börja grina, fatta vilken gåva!! Det passade perfekt, Ellen var trött och grinig efter en mycket tidig morgon. Och bara SÅÅÅÅÅÅ LOVELY för den här mamman som ville städa utan gnälliga barn efter sig!!!
Ellen hade somnat direkt i vagnen och sov jätteskönt.
Janet fick motion ute i det underbara vädret.
Pojkarna lekte och trivdes gott i varandras sällskap.
Och även jag fick motion, j-vlar va jag fäktade runt, dammtorka, dammsög, plockade, tvättade och lagade mat på en och samma gång. Tänk så mycket man hinner utan barn med.
Så alla fick vi ut något positivt av det hela. TUSEN TACK ännu en gång för att du finns JEANETTE!

Nu är det sängen för mig snart, för med en liten stumpa med fler tänder på G, blir väl även denna natt strulig..

Hoppas att inte detta inlägg misstolkas nu, JAG ÄLSKAR ATT VARA HEMMA MED MINA BARN men endel dagar önskar jag att jag fick åka till jobbet istället...

2 kommentarer:

  1. Men det är väl SJÄLVKLART att man får önska sej bort ibland! Och det är ingen som känner dej som tror att du för den sakens skull inte älskar dina barn!
    puss&kram

    SvaraRadera
  2. Åhhh Marie, de precis som om jag själv skulle ha skrivit detta inlägg!! och man får känna så ibland, du är endå den BÄSTA mamman♥
    Kramar K

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥