måndag 21 februari 2011

Lite fix!

Köpte ett supersnyggt tyg på Åhlens för några veckor sedan. Tanken var att det skulle bli nya gardiner till köket. Jag vet inte riktigt varför men idag kom jag på att det inte alls skulle bli gardiner.
Tänk vad kul om jag skulle ta och klä om köksstolarna och kökssoffan!

Så här såg kökssoffan ut innan:


Så här såg stolarna ut innan:


Vita och lite tråkiga...


...blev färgglada och super snygga!! =)


Helt i min smak!

Soffan blev bra men kuddarna passar inte riktigt in -än...
...måste fixa det...en annan dag...;-)

 


6 kommentarer:

  1. Man e väl inte bättre än att man kan ändra sig!!! Tjusigt värre blev det!! :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Wow va snyggt, o nua kökstolar ser jag oxå! Har du slängt ut dom andra?
    Jag vill oxå ha en köksoffa som jag ska måla vit, måste nog bege mej ner till vår secendhand affär snart!! Vart har du köpt din?
    De blev i vilket fall SUPER snyggt!!
    Kram K

    SvaraRadera
  3. Marie! Vad fint det blev! Det blev bättre än vad gardinerna skulle ha blivit tycker jag! Jag älskar det där tyget, det är så vårigt och glatt! Ett hett tips till dig är att kolla in vårjackorna till flickor på Lindex - vit med gröna hjärtan i sann retrostil. Den har röda knappar och även huva! SÅÅÅ fin, jag köpte den idag och tänkte på dig! Jag hade tänkt skicka ett mms så du fick se den, säg till om du vill ha ett! Kram från Malin. ps kom på att jag nog kommer hem första veckan i mars, ska kolla med Sofie först bara.

    SvaraRadera
  4. Tack, vilka söta kommentarer! ♥
    Karro: De vita, högljudda - skramliga stolarna - har hamnat i källarn. Bra att ta upp när man är många. Istället tog vi upp dessa från källarn där de stått några år...hade de för många år sedan...
    ...den som spar...hon har ALLDELES FÖR MYCKET! ;-)
    Men kul att kunna förändra utan att det kostar så mycket. =)
    Kökssoffan ropade jag in på en auktion(kanske 6 år sedan) för 200 kr, sen målade jag den vit. Jätteskönt att ha något att sitta på där borta i köket. =)
    Malin: Klart jag vill ha en bild!!!
    Kram på er!

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥