torsdag 24 februari 2011

Nä, de e inge vidare...

När jag träffar någon jag inte känner så där jätte bra så går det ju av bara farten när de "frågar hur det är"...
...jag svarar, jo tack det är bara bra!
Men det är det juh egentligen inte. Så jag ljuger dem rätt upp i fejjan, istället för att säga:
-Nä, de e inge vidare...
För då måste man berätta varför och det orkar jag inte tala om och de orkar inte lyssna...typ...
Hur som helst, VINTERN SUGER!!! JAG HATAR SNÖ OCH KYLA...
Är övertrött, typ hela tiden... Ellen har sovit knackigt de senaste nätterna och ni vet juh vem som ligger ytterst...och dessutom så hör jag henne först och för att hon inte ska vakna riktigt själv OCH väcka hela huset så masar jag mig in ganska direkt. I natt när hon var något lugnare hade Axel växtvärk och kom till oss, vilket medförde armar och ben runt mig = orolig sömn...
...Och varför har inte Ellen ätit och sovit som hon brukar då??
Ja, antagligen någon tand?
 Mycket riktigt, när jag vid ett tillfälle får henne att gap-skratta ser jag en ny tand långt in i munnen... Ja men så gött, då vet vi i alla fall varför hon mår som hon mår!!!



Så nu när denna lilla prinsessa sover ska jag ta en liten nap på soffan.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker att du är en fantastisk mamma Marie!
    Skickar en bamsekram till dig.
    Från din egen gamlaste moster.

    SvaraRadera
  2. Håller med min syster!

    SvaraRadera
  3. Tack det värmer, en kylig dag som denna! ♥

    SvaraRadera
  4. Så där gör man ju! Senast igår svarade jag "jättebra" på frågan om hur det var med lillebror TROTS att han inte alls mått bra den senaste veckan (pga magsjuka, fem nya risgryn mm mm.)Men man svara ju inte det när frågan ställs av någon som förväntar sig ett "jättebra"! ...eller är det bara vad vi TROR? För några dagar sedan ställde jag den frågan till en bekant som faktiskt öppnade sig och berättade hur det VERKLIGEN var och det, det kändes faktiskt JÄTTEBRA! =)

    Vilken fin blogg du har Marie, och jätte härliga bilder! =)

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥