söndag 2 oktober 2011

Äppel-lykta!!

I morse buttade Axel på mig i soffan å sa att ha ville göra en ljuslykta av ett äpple.
Jag vaknade till(jovars blundade till där mellan 6 och halv 8 som vi har för vana att göra på helgerna...=)) och vi traskade in i köket. Han förklarade utförligt och visade samtidigt.

Och på frukostbordet hade vi sen en jättemysig höst lykta! =)
Axel mumsar på "farmorbrödet" (även kallat kavelgris, stomp mm..) som han gärna äter både morgon och kväll nu mer. Annars är han en stor fan av skogaholmslimpa. =)

Ellen äter helst "pappamacka" (rund polarbröd-kaka) eller njalla med massor av smör. Efter en stor portion gröt såklart.

Så ni som har fulla trädgården i äpplen(tex Lena!!=)) kan även fixa fint på borden med dem!
Men ni ser ju vart vårt äpple kommer från...

Så nu när jag snackat en massa frukost så ska jag gå å lägga mig i väntan på nästa frukost...;-)

Förresten fler som råkat ut för att bli "utslängda" när ni ska kommentera?? Jag blir det både här och där. Och fler kan inte kommentera här inne. Tråkigt, för det är ju såååå kul att få en kommentar!

2 kommentarer:

  1. Vad långt Ellens hår har blivit!

    SvaraRadera
  2. aha... tack för tipset!!! ;-) Äppeltemat fortsätter här.. äppeltsatsiki idag å så blir det nog lite färsk pressad juice i morrn... Krams

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥