torsdag 20 oktober 2011

Julgran!!!

Jag är i Falun på lyxhotell, eller jag menar hos Moster Helena och Peter, men de e ungefär samma.
Jag får god hemlagad mat direkt jag kommer efter jobbet, sover urgött -helt ostört i ett mörkt rum, vaknar till väckarklockan och går upp till ett uppdukat frukostbord, snacka om lyxigt!! Synd att jag längtar sååå efter barnen annars hade jag lätt sagt att jag måste jobba mer här i Falun och stannat några nätter till..;-)
Men imorrn åker jag hemåt igen med en JULGRAN i kofferten! =)
Japp, så är det. Äntligen har jag fått tag i en julgran som var STOR nog åt oss.
Jag vill inte ha någon standard-gran, jag vill ha en STOR gran med mycke grejjer i och då gäller det att vara ute i god tid. =)
Så idag träffades vi utanför plantagen strax efter klockan 17, Moster H hade sett fram emot att jag skulle komma och vi kunde shoppa tillsammans men sånt har ju inte jag tid med nu förtiden utan det blev en snabb runda på Plantagen och ica maxi istället. ;-)
Sen åkte vi hem och åt potatis- och purjolökssoppa med gooooda kantarellmackor till!
Efter det ut med människo-hunden, Jarmo. =) Gött med frisk luft och nu snart blir det bäddan igen så jag orkar med morgondagen.

3 kommentarer:

  1. Guuud va härligt att bara få ladda sina batterin, eller hur!
    Ha ha ja vissa är verkligen ute i god tid, jag har inte ens börjat att tänka på julen ännu;-)
    Psst... Har förresten en ny tävling på min blogg;-)
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Jag som köpte en ny gran för att min var för stor...
    Visst är det lyxigt på Romsarvsv!!!

    SvaraRadera
  3. Saknar dig redan. Hoppas att du kommer snart tillbaka och bor hos oss. Jarmo lööövvss you..
    Kram från moster H!

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥