onsdag 19 oktober 2011

Handbroms-polisen!!!

Vi har en handbroms-polis i familjen...
Använder man den inte så ofta så går den sönder till slut och då vet han att det är han som får byta den...
Och det vill han ju såklart inte, eftersom han inte får betalt för jobbet heller...
Men nu har han kommit på hur han ska tjäna sig en hacka. =)
Vi får härdan efter böta 100 kronor om han åker förbi några av våra bilar och inte handbromsen är idragen!
Jag och mamma åkte dit direkt på första kontrollen. Mamma lyckades övertala sitt ex (jo då, de e min pappa vi talar om, ifall du inte redan räknat ut det...) om att vi borde få en varning först, så den har vi nu förbrukat. Nästa gång kostar det mig 100 spänn.... Magnus har kvar sin varning men jag är säker på att han åker dit idag, för nu har han våran bil...;-)

Så akta er för handbromspolisen gott folk, han kanske kör förbi JUST DIN BIL också! =)
Sen är det ju bra om ni tar förvana att använda den, annars åker du på att byta!

6 kommentarer:

  1. Ha ha underbart! Jo då jag är ganska duktig på att ALLTID lägga i handbromsen! Har faktiskt gjort det till en vana... Men i min bil så kvittar det nog om jag lägger i den eller inte... Jo då för så kass är den, har till och med kört iväg med den och den varit inne;-) Vilken tur så att inte handbromspolisen såg mej;-) *fniss*
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Oooops! Jag drar aldrig åt handbromsen - ska skärpa mig genast!

    SvaraRadera
  3. Jag har en ny oanvänd handbroms som måste bytas p ga att den inte har använts enligt polisen... Han lugnar säkert ner sig efter ett par dagar eller inte?!
    Tänk han var ute i regn o kollade oss, var det nödigt frågade jag. Förresten åkte Magnus dit idag : ))

    SvaraRadera
  4. Hihi. Vilken rolig polis din pappa är. Han skulle bara veta att moster Leena aldrig använder handbroms. Men ska nu bättra mig för att slippa böta nästa gång jag parkerar i Malungstrakten.

    SvaraRadera
  5. Här används ALLTID handbromsen. Aja baja Marie!

    SvaraRadera
  6. handbromspolisen gav mig en avhyvling för nån månad sen.. fast då gällde de oljan.. så nu har ja anlitat handbromspolisens son som min personliga olja- och vattenkollare. han får ett tack och äran att hänga med mig som betalt!! :)

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥