söndag 16 oktober 2011

Färganalys!

Ja jösses... säger jag bara...

Är fortfarande lite tagen efter förmiddans äventyr.
Kvart i nio i morse hämtade jag upp Jeanette.
Äntligen skulle vi iväg och göra våran efterlängtade färganalys!
Klart att vi var pirriga!!
Inget smink skulle få finnas i våra ansikten och vi skulle antagligen få veta varför vi såg ut si å så i vissa stasser....så jo, pirriga var vi... =)

Och så här efteråt säger jag bara:
-Varför gjorde jag inte det här för 15 år sedan???

Gissa hur mycket som blir kvar i dessa garderober när rensningen är klar?

 



Just det, ganska lite finns kvar sen...
ALLT rosa ska BORT.
(eller nästan, får använda en rosa som jag inte gillar, just nu i alla fall, så det går fet-bort.)
Räknade innan jag gått igenom alla garderober och redan då hade jag plockat bort 26 st. linnen/toppar och 5 st. tröjor/koftor. Bara i rosa.
Sen ska ju alla andra kalla färger bort också...



Lite av klänningarna och tunikorna som inte bör användas mer....
...suck.

Det enda som kändes riktigt att fortfarande sätta på sig var denna:


Och som TUR är så vann ju jag denna underbara sjal inne hos Karro (äppelblomman)
och den passar mig superbra enligt min färgkonsult! =)


Min färgskala är HÖST.
Jag hade det på känn om jag säger så...
...färgerna är helt ok och jag till och med gillar de flesta.

"Du är en HÖST. Din palett bygger på varma färger med orange och gyllene underton.
Tanken går till oktobers gyllene färger, höstlöv, brons, mässing, guldbrun, koppar, lodengrön, oliv.
Färgerna är intensiva och lysande även om de är lugna."


Ni som känner mig förstår att detta är en enorm krock i mig.
Jag älskar rosa.
Jag får bara se till att inte klä mig i det.
Hemmet kommer att invaderas i rosa nu när jag inte tänker köpa fler kläder i det.
Jag måste ju liksom få utlopp för det någonstans.;-)

Så du som inte redan varit på en färganalys,
BOKA in en nu!!
Du kommer inte att ångra dig!


5 kommentarer:

  1. Men hallå!!! Du som har så fina kläder!!! Och jämt är så fin i dom!!!
    Till viss del - okej att göra färganalys, MEN...!!!
    kram :)

    SvaraRadera
  2. Åhh va kul! Sånt skulle verkligen jag behöva gå på! Vilken tur att sjalen var i rött färg då;)!!
    Vad ska du nu Göta med alla dina förggranna o fina kläder? Sälja dom här på bloggen kanske?;) tycker jag!
    Kram K

    SvaraRadera
  3. Jag skulle få smått ångest att ta bort så mkt kläder! Men nu kan du starta en bloggloppis, sk. BLOPPIS! Jag kanske är spekulant =)

    SvaraRadera
  4. Hallå där. Din mamma är väl höst? Synd på alla dom fina kläderna du måste kasta. Sälj på loppis! Eller använd dom ändå. Huvudsaken är att man trivs i dom! Vi kan shoppa när du kommer hit!! Kram moster H!

    SvaraRadera
  5. Shit så där mycket kläder som du rensat ur garderoben tror jag knappt inte jag har i HELA min :P Men en färganalys skulle jag oxå vilja göra :)

    SvaraRadera

Älskar era kommentarer! Tusen tack för att just DU lämnar en! ♥